اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 10, 2017
22:37 جمعه، 19ام آبانماه 1396
کد خبر: 85631

راهکار جدید IBM برای تسهیل فعالیت شرکت‌ها در بستر رایانش ابری

IBM ، ابزار جدیدی برای انتقال داده‌ها به اکوسیستم رایانش ابری عرضه کرده است که قادر است تا ۱۲۰ ترابایت اطلاعات را جابجا کند. 
 
 
به گزارش وب‌سایت CIO Dive، این ابزار که IBM Cloud Mass Data Migration نام دارد، در واقع یک دستگاه ذخیره‌ساز قابل حمل است و می‌تواند اطلاعات شرکت‌ها را به صورت ایمن به IBM Cloud منتقل کند.
 
IBM اعلام کرده است این طرح به‌ویژه برای شرکت‌هایی که دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند مفید است. 
 
از IBM Cloud Mass Data Migration می‌توان برای انتقال راحت فایل‌های سنگین صوتی، تصویری و ویدئویی استفاده کرد. 
 
این سیستم عملکردی مشابه Snowball آمازون و Transfer Appliance گوگل دارد و به نوعی، رقیب آن‌ها به شمار می‌رود.
 
این نخستین تلاش IBM برای تسهیل مهاجرت به رایانش ابری نیست. این شرکت چندی پیش از طراحی یک راهکار ابر آمیخته (هیبرید) با همکاری شرکت VMware خبر داده بود.
 
 گفتنی است کمپانی‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری، برای جلب مشتری و پیروزی بر رقبای خود، به «خدمات انتقال داده» توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.