اپراتورها

November 13, 2017
21:22 دوشنبه، 22ام آبانماه 1396
کد خبر: 85729

وزارت ارتباطات از بسیج امکانات و تجهیزات برای رفع مشکلات ارتباطی مناطق زلزله زده خبر داد

 
رییس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشور، از بسیج امکانات و تجهیزات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع مشکلات ارتباطی مناطق زلزله زده خبر داد.
 
دکتر محمد صادق بیک پور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تکلیف قانونی این کارگروه برای مواقع بحرانی، گفت :  بر همین اساس و بادستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از دقایق ابتدایی وقوع زلزله اقدامات اولیه انجام شد و تیم های پشتیبانی و فنی به منطقه اعزام شدند.
 
وی به برگزاری جلسه ستاد بحران و پشتیبانی زلزله غرب کشور در وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: در این جلسه نمایندگان اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل به همراه نمایندگان شرکت مخابرات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت حضور داشتند که وضعیت استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان در این جلسه بررسی شد.
 
بیک پور با بیان اینکه وضعیت ارتباطی استان های ایلام و کردستان طبق گزارشات دریافتی مناسب بود، تاکید کرد: با توجه به نزدیکی استان کرمانشاه به کانون زلزله بیشتر مشکلات مربوط به این استان بود که با حضور اپراتورها وضعیت ارتباطی شهرهای این استان مورد بررسی قرار گرفت .
 
وی با اشاره به اینکه اولویت ما ایجاد ارتباطات پایداردر این مناطق است ، اظهار داشت : ابنیه و سایت های مربوط به شبکه های ارتباطی آسیبی ندیده است و هم اکنون نیز از لحاظ ساختار شبکه ما هیچ مشکلی در مناطق زلزله زده نداریم.
 
رییس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشوراز ایجاد دو مشکل قطعی برق و حجم بالای ترافیک در ساعات اولیه زلزله خبر داد و گفت : حجم بالای ترافیک مکالمات در ساعت های اولیه وقوع زلزله باعث ایجاد اختلال هایی در شبکه شده بود که صبح امروز این مشکل نیز مرتفع شده است.
 
وی تصریح کرد : مشکل قطعی برق نیز با ارسال ژنراتورهایی از استان های همجوار و تهران تا حدود بسیاری مرتفع شده و تعدادی از سایت ها با اتصال موقت برق وارد مدار شدند و با رفع مشکل قطعی برق، سایت های شبکه تلفن همراه مناطق زلزله زده نیز وارد مدار می شود البته آمارهای ارسالی، بهبود وضعیت را درسایت ها نشان می دهد.
 
بیک پور افزود : تمام تجهیزات پرتابلی که برای ایام اربعین در منطقه ایلام مستقر بود، با توجه به اتمام سفر زوار اربعین، از امروز به مناطق زلزله زده اعزام شده است تا پشتیبانی کاملی از شبکه ارتباطی در منطقه انجام شود و تیم های فنی به همراه تجهیزات دراستان های کردستان و ایلام به عنوان استان معین استان کرمانشاه ، در حال پشتیبانی هستند.
 
وی از ایجاد یک ارتباط پایدار برای مدیریت بحران در منطقه خبر داد و گفت : برای این منظور بالنی که در مرز مهران برای ارایه سرویس های ارتباطی مستقر شده بود به منطقه اعزام شده است و به زودی به وسیله این بالن یک ارتباط پایدار برای مدیریت بحران در منطقه ایجاد می شود.
 
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از وقوع این زلزله تمام امکانات و تجهیزات خود را برای رفع مشکلات احتمالی بسیج کرده و اقدامات خود را از همان دقایق ابتدایی این بحران آغاز کرده است .
 
بیک پور با اشاره به همکاری اپراتورها در زمینه ایجاد تعادل در تنظیم ترافیک مکالمات منطقه، خاطرنشان کرد :  ایرانسل تمامی تماس های درون شبکه ای خود را تا ساعت 24 امشب در دو استان ایلام و کرمانشاه رایگان اعلام کرد وهمچنین رایتل نیز تماس های درون شبکه خود را در استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان تا یک هفته رایگان اعلام کرده است و همراه اول نیز مکالمه درون شبکه خود را از ساعت 12 ظهر امروز به مدت 24 ساعت در مناطق زلزله زده استان های کرمانشاه و ایلام به صورت رایگان اعلام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.