اپراتورها

تلفن همراه

November 20, 2017
22:18 دوشنبه، 29ام آبانماه 1396
کد خبر: 85840

تمام کدهای خدماتی مخابرات تا اواسط سال آینده تجمیع می‌شوند

 
 
معاون شرکت مخابرات ایران گفت: تمامی کدهای خدماتی مخابرات شامل ۲۰۲۰، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱۷، ۲۰۰۰، ۱۸۱۸، ۲۸۲۸ و ۱۱۸ به حداکثر ۳ یا احتمالاً ۲ کد کاهش می‌یابد و مراکز پاسخگویی آنها یکپارچه و عملیات پیگیری و پشتیبانی استانی خواهد شد.
 
دکتر زارعیان معاون امورمشتریان شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با فارس، از ساماندهی، یکپارچگی و تجمیع کدهای خدماتی مخابرات تا اواسط سال ۹۷ خبر داد. 
وی اظهار داشت: تمامی کدهای خدماتی شرکت مخابرات ایران شامل ۲۰۲۰، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱۷، ۲۰۰۰، ۱۸۱۸ و ۲۸۲۸ به حداکثر ۳ کد یا احتمالاً دو کد کاهش می‌یابد و مراکز پاسخگویی آنها یکپارچه و عملیات پیگیری و پشتیبانی استانی می‌شود. 
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران توضیح داد: از ابتدای راه‌اندازی سرویس‌های مخابراتی به دلیل پراکندگی شرکت‌های سرویس‌دهنده، به ازای هر سرویس در بخش تلفن ثابت یک کد خدماتی ایجاد شد.
وی ادامه داد:‌ به این ترتیب کد خدماتی ۲۰۱۰ برای مشتریان تجاری در هر استان، کد ۲۰۲۰ برای مشترکان ADSL، کد ۲۰۱۱۷ برای خرابی تلفن، کد ۲۰۰۰ برای پرداخت‌ها و کد ۱۱۸ به عنوان کد خدماتی عمومی تعریف شد و علاوه بر این کدهای استاندارد، حدود ۴۰ تا ۴۵ کد دیگر شامل ۱۸۱۸ و ۲۸۲۸ برای پرداخت ها نیز در برخی استان‌ها فعال شدند. 
دکترزارعیان اضافه کرد: در نخستین اقدام برای ساماندهی کدهای خدماتی، حذف کدهای اضافی در دستورکار قرار گرفت که در این مرحله ۴۴ کد حذف شد. به این ترتیب به جز تهران، در تمامی استان‌ها کدهای ۱۸۱۸ و ۲۸۲۸ حذف شده و تمامی پرداخت‌ها از کد ۲۰۰۰ انجام می‌شود. 
به گفته وی، در مرحله دوم، ساماندهی و تجمیع به صورت خاص در دستورکار قرار گرفت که در نتیجه آن ۳۰ مرکز پاسخگویی کد خدماتی ۲۰۱۰ در یک مرکز متمرکز شد و اکنون پاسخگویی به صورت متمرکز در یک مرکز انجام و پیگیری و شناسایی به صورت استانی انجام می‌شود. 
معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: در مرحله سوم و آخر، تجمیع مراکز پاسخگویی کدهای ۲۰۲۰، ۲۰۱۱۷ و ۲۰۰۰ در ۳ یا احتمالا ۲ شماره در دستورکار است که این فرآیند آغاز شده و تا اواسط سال ۹۷ انجام می‌شود. 
زارعیان تصریح کرد: به این ترتیب تمامی خدمات تلفن ثابت، اینترنت و خدمات ارزش افزوده از یک کانال پاسخ‌گویی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.