اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

November 23, 2017
9:15 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1396
کد خبر: 85921

مردم آمریکا فروشگاه های ورایزون را تسخیر می کنند

رگولاتور ارتباطات آمریکا که از ابتدای روی کار آمدن دولت ترامپ، برنامه هایش را برای حذف بی طرفی شبکه و ملغی کردن مقرراتی که در زمان اوباما وضع شده، اعلام کرده بود، حالا روز به روز به اجرای این طرح مناقشه برانگیز نزدیک تر می شود.
 
آجیت پای، رییس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) قصد دارد مقررات بی طرفی شبکه را که مورد حمایت گروه های حقوق مصرف کنندگان و شرکت های فناوری بود، به طور کامل لغو کند. البته این قانون منتقدانی هم داشته دارد که در صدر آنها ارایه کنندگان خدمات اینترنت و خود آجیت پای قرار دارند.
 
رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (AJIT PAI)، قصد دارد تا مقررات “بی طرفی شبکه” را لغو کند که توسط شرکت های فن آوری و گروه های مصرف کننده مورد حمایت قرار گرفته است. این قوانین، اما توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنت و Pai به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
 
پای در این مورد به رویترز گفته است: FCC دیگر در مدل کسب و کار دخالت نمی کند. دولت اوباما در پی انتخاب برنده ها و بازنده ها بود ولی ما باید صرفا قوانینی وضع کنیم که رقابت برای تمامی شرکت ها یکسان باشد و مصرف کنندگان برندگان و بازندگان را تعیین کنند.
 
طرح پیشنهادی کمیسیون ارتباطات فدرال قرار است روز 14 دسامبر، یعنی حدود سه هفته دیگر به رای گیری گذاشته شود و از همین الان بسیاری را خشمگین کرده است. به طوری که در صفحه نظرسنجی درباره مقررات جدید در سایت FCC تا کنون 21 میلیون نظر ثبت شده و فعالان اجتماعی و گروه های حمایت از حقوق مصرف کنندگان 250 هزار درخواست برای رد طرح به قانون گذاران ارایه کرده اند.
نانسی پلوسی، رهبر حزب دموکرات در کنگره نیز این تصمیم را هجومی همه جانبه به کارآفرینی و رقابت در قلب اینترنت خوانده است.
 
بی طرفی شبکه یا Net neutrality قواعدی است که بر مبنای آن، با تمامی ترافیک اینترنت باید به طور برابر برخورد شود. طرفداران بی طرفی شبکه ادعا می کنند که دسترسی برابر به اینترنت برای ایجاد جهان پویای آنلاین امروزی، امری ضروری است. بر اساس این مقررات که در سال 2015 میلادی مصوب شد، شرکت های اینترنتی مجاز نیستند که در ازای ارایه خطوط سریع تر برای محتواهای خاص، پول بیشتری از کاربران بگیرند یا اینکه دسترسی به محتواهای دیگر را کند کنند. منتقدان می گویند که حذف این مقررات به شرکت های ISP امکان می دهد که با دستکاری در سرعت دسترسی به محتوا، در بازار رقابت اثر منفی بگذارند.
در واقع بر هم زدن رژیم کنونی که بر اساس مقررات بی طرفی شبکه پایه گذاری شده، پیروزی معمی برای صنعت پهن باند و اینترنت کابلی است که مدت ها در دادگاه ها بر علیه این مقررات طرح دعوا کرده است. این صنعت همگام با آجیت پای (که خود پیش تر وکیل شرکت اینترنتی ورایزون بود) استدلال می کنند که این مقررات مانع سرمایه گذاری و نوآوری در ISPها می شود.
 
بر اثر این دعوا، دنیای فناوری به دو جبهه تقسیم شده است، در یک طرف، شرکت های بزرگ اینترنت سعی در اعمال کنترل بیشتر بر محتوای آنلاین دارند. همین هفته گذشته، شکایتی در وزارت دادگستری آمریکا برای منع خرید تایم وارنر از سوی AT&T مطرح شد؛ خریدی که می تواند مدیریت CNN، HBO و کمپانی برادران وارنر را در کنار سایر دارایی های تایم وارنر، در اختیار این شرکت بزرگ مخابراتی قرار دهد. در جبهه دیگر نیز شرکت هایی مثل آمازون، گوگل، ردیت و ویکی پدیا با اعلام حیاتی بودن بی طرفی شبکه، خواستار برقرار ماندن این مقررات هستند. گروه های طرفدار آزادی بیان نیز نگران این حرکت کمیسیون فدرال ارتباطات هستند. آنها می گویند لغو بی طرفی شبکه ممکن است به سانسور محتوای آنلاین دامن بزند و به همین دلیل تظاهراتی را برای روز هفتم دسامبر تدارک دیده اند و می خواند یک هفته پیش از رای گیری درباره این مقررات، در فروشگاه های ورایزون در سطح آمریکا به اعتراض بپردازند.
 
ایوان گریر، مدیر کارزار نبرد برای آینده (Fight for the Future) که این تظاهرات اعتراضی را ترتیب داده، می گوید: این نبرد آزادی بیان برای نسل ماست. کاربران اینترنت عصبانی اند و می خواهند واکنش نشان دهند. وی می افزاید: آجیت پای شاید تحت سلطه ورایزون باشد، اما او باید به کنگره پاسخگو باشد و قانون گذاران هم باید به مردم پاسخگو باشند که آنها را انتخاب کرده اند. مدیران فاسد سعی که در حذف بی طرفی شبکه دارند، این زمان را انتخاب کرده اند که خبرهای این تصمیم نادرست در لابه لای هیاهوی سال نو گم شود؛ ولی ما به خیابان ها می آییم که نگذاریم این اتفاق بیفتد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.