امنیت

November 25, 2017
21:54 شنبه، 4ام آذرماه 1396
کد خبر: 85983

هک سایت یک فروشگاه زنجیره‌ای در جمعه سیاه

وب سایت شرکت دانسک، دارنده سوپرمارکت‌های زنجیره ای بیلکا و فورتکس در دانمارک، در ساعات آغازین شروع حراج پایان سال موسوم به جمعه سیاه (black Friday) هک شد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت straitstimes، هر ساله در روزهای پایانی سال میلادی، شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان به حراج کردن اقلام و محصولات فروشی خود اقدام می کنند تا بدین وسیله شهروندان در پایان سال با قیمت های پایین‌تری بتوانند کالاهای مورد نیاز سال نو خود را تهیه کنند.
 
این حراج بزرگ پایان سال موسوم به جمعه سیاه (black Friday) است که همواره با استقبال بی نظیری از سوی مردم و شهروندان بسیاری از کشورها رو به رو می شود. سخنگوی سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای مذکور در تشریح این موضوع اظهار کرده است که وب سایت شرکت دانسک، دارنده سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بیلکا و فورتکس، در ساعات آغازین شروع حراج ناگهان با مشکل باز شدن و به‌روزرسانی صفحه اصلی مواجه شد. بلافاصله این شرکت اعلام کرد که هکرها و مجرمان سایبری توانسته اند وب سایت این شرکت را هک کرده و اطلاعات محصولات حراجی موجود در این فروشگاه‌ها را به سرقت ببرند.
 
وی در ادامه افزود:" هنوز خیلی زود است که درباره افشای اطلاعات محصولات و اقلام حراجی وب سایت خود چیزی بگوییم اما چیزی که تا بحال معلوم و مشخص شده آن است که هکرها در صدد بدست آوردن اطلاعات شرکت و مشتریان ما نبوده اند و صرفا به منظور هک محصولات حراجی دست به حمله سایبری زده اند".
 
او ادامه داد:" به طور قطع، هک کردن وب سایتهایی که محصولات خود را به حراج گذاشته و یا با نصف قیمت آن را به فروش می رسانند، برای هکرها موفقیت و دستاورد بزرگی محسوب می شود".
 
شرکت دانسک سوپرمارکت (Dansk Supermarked) که بعنوان دومین سوپرمارکت زنجیره ای و خرده فروش بزرگ در کشور دانمارک فعالیت می کند، دارای دو سوم سهم بازار دانمارک است و ۱۰۰ واحد سوپرمارکت فورتکس و ۱۸ سوپرمارکت بیلکا را نیز در اختیار دارد.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآورد شده است که آمار حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ نیز یک رکورد بی سابقه ثبت خواهد کرد. در طول سالهای اخیر، کشورها، سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری تحت تاثیر حملات سایبری و به سرقت رفتن اطلاعات مالی، خصوصی و محرمانه خود خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده اند و حالا خبر اینکه قرار است در سال‌های آتی اوضاع از این که هست هم نابسامان‌تر شود، بسیار نگران کننده به نظر می رسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.