تلفن همراه

گوشی

November 26, 2017
9:57 یکشنبه، 5ام آذرماه 1396
کد خبر: 85996

صفحه‌نمایش آی‌فون ۱۱ تاشو خواهد بود

آی‌تی ایران : با اینکه جذاب‌ترین و جدیدترین گوشی‌های سال ۲۰۱۷، همان گوشی‌های بدون حاشیه در اطراف صفحه نمایش هستند، اما امکان دارد کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در سال ۲۰۱۸ به تولید گوشی‌های تاشو روی بیاورند. به نظر می‌رسد شرکت‌های پیشتاز در عرصه اسمارت‌فون در سراسر دنیا برنامه‌های به خصوصی برای تولید اسمارت فون‌ها با نمایشگرهای تاشو در سال ۲۰۱۸ دارند. از آنجا که از مدت‌ها پیش شایعه شده بود که سامسونگ در حال کار روی نوعی نمایشگر تاشو است، احتمال می‌رود در سال ۲۰۱۸ شاهد رونمایی از چنین محصولی از سوی این شرکت کره‌ای باشیم. طبق اظهارات منابع مختلف این گوشی تاشو که گلکسی ایکس نام دارد، قرار است همراه با گلکسی اس ۹ معرفی شود. حال به‌نظر می‌رسد اپل هم به استفاده از چنین تکنولوژی علاقه پیدا کرده چراکه خبر رسیده این کمپانی آمریکایی روز پنج‌شنبه یک پتنت جدید و مرتبط با این تکنولوژی را در سازمان پتنت‌های ایالات متحده به ثبت رسانده است.
 
طبق ادعای وب‌سایت Redmond Pie، اپل قرار است در سال آینده از ۳ تکنولوژی صفحه نمایش ال‌سی‌دی، اولد و «میکرو ال‌ای‌دی» در اسمارت‌فون‌های خود استفاده کند. اپل در طول یک دهه تنها از نمایشگرهای ال‌سی‌دی در آی‌فون‌های خود استفاده کرد و امسال برای اولین‌بار نمایشگرهای اولد را در آی‌فون ۱۰ به کارگرفت. تکنولوژی «میکرو ال‌ای‌دی» در اصل از یک پنل نمایشگر صاف تشکیل شده که شامل پیکسل‌های متشکل از ال‌ای‌دی‌های میکروسکوپیک خواهد بود. با توجه به جزئیات پتنت جدیدی که اپل روز پنج‌شنبه ثبت کرده، در گوشی جدید آی‌فون نمایشگر اولد وظیفه نمایش ویژگی‌های اصلی دستگاه از جمله تماس‌ها، پیام‌ها و اپلیکیشن‌ها را برعهده خواهد داشت و نمایشگر ال‌سی‌دی هم وظیفه نمایش نوتیفیکیشن‌ها و زمان را در بالای دستگاه بر عهده دارد. دیگر نمایشگر دستگاه هم وظیفه نمایش تصاویر دوربین را برعهده دارد. حال نحوه استفاده همزمان از این سه نوع نمایشگر در یک آی‌فون، معمایی است که هنوز کسی از پاسخ آن اطلاعی ندارد. ناگفته نماند که هنوز معرفی اسمارت‌فون با صفحه نمایش تاشو در سال آینده از سوی هیچ شرکتی تایید نشده است اما در صورتی که سامسونگ تصمیم به تولید چنین اسمارت فونی بگیرد، احتمال اینکه اپل هم از این نوع تکنولوژی استفاده کند، بسیار زیاد خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.