اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 26, 2017
10:06 یکشنبه، 5ام آذرماه 1396
کد خبر: 86000

تغییرات سئو در سال ۲۰۱۸

از آنجایی که سیستم جست‌وجوی گوگل ۲۰۰ الگوریتم مختلف دارد، بنابراین «سئو» را باید یک علم پیچیده تلقی کرد اما امروزه میزان دانش شما از سئو خیلی اهمیت ندارد و مساله مهم آگاهی داشتن از تغییرات همیشگی قوانین این علم است که در موفقیت شما در این زمینه تاثیر زیادی دارد. از آنجایی که موتورهای جست‌وجو همواره در تلاش هستند تا کیفیت جست‌وجو را برای کاربران افزایش دهند، ممکن است در این راستا برخی از مولفه‌های مهم در جست‌وجو با کمی تغییر همراه باشند و حتی ممکن است یکسری مولفه‌های کاملا جدید هم در این میان ظهور کنند. حال برای اینکه به‌عنوان یک سئو در سال ۲۰۱۸ بتوانید خودتان را در صدر رقابت حفظ کنید و از جدیدترین تغییرات آگاه باشید، در اینجا لیستی از مهم‌ترین تغییراتی که قرار است در برخی از فاکتورهای سئو به‌وجود بیایند، برایتان نام برده شده است.
 
 
 
 
 
افزایش ویژگی‌های SERP گوگل:
بر‌خلاف تصور بسیاری از افراد متخصص سئو، امروزه ویژگی‌های SERP با سرعت بسیار بالایی در حال جلب‌توجه جست‌وجوکنندگان هستند، چراکه این ویژگی‌ها باعث کاهش هرچه بیشتر تبلیغات در بین نتایج جست‌وجوی کاربران می‌شوند. با گسترش روزافزون ویژگی‌های SERP باید ویژگی‌هایی که برای هر‌کدام از کلمات کلیدی شما ظاهر می‌شوند را با دقت کنترل و نظارت کنید. برای این کار بهتر است از نرم‌افزار Rank Tracker استفاده کنید چرا‌که این نرم‌افزار قادر است ۱۵ ویژگی SERP گوگل و همچنین نتایج ارگانیک کلید واژه‌ها را بررسی و نظارت کند. ضمنا می‌توانید نوسانات روزانه ویژگی‌های SERP گوگل را از قسمت SERP Analysis دنبال کنید.
 
سریع‌ترین باشید:
امروزه همه چیز به سرعت بستگی دارد و بالا رفتن سرعت لود شدن وب‌سایت هم به یکی از شاخص‌های اصلی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در گوگل تبدیل شده است. گوگل انتظار دارد که صفحات وب که در گوگل جست‌وجو می‌شوند در کمتر از ۳ ثانیه لود شوند. برای اینکه مطمئن شوید پیج‌های وب‌سایت مورد‌نظر شما هم در کمتر از ۳ ثانیه لود می‌شوند، می‌توانید از برنامه Website Auditor استفاده کنید. در قسمت content Analysis صفحاتی که مایل به تست آنها هستید مشاهده می‌شوند. ابتدا گزینه Technical Factors و سپس گزینه Page Speed را انتخاب کنید. در این قسمت اگر هرکدام از فاکتورها با مشکلی روبه‌رو‌ باشند، با کلیک روی آن می‌توانید راه‌های حل مشکل آن را مشاهده کنید.
 
کلمات مرتبط:
همان‌طور که می‌دانید متقاعد کردن گوگل برای اینکه وب‌سایت شما محتوای قابل‌توجهی دارد هر روز سخت‌تر می‌شود. گوگل از راه‌های مختلفی کیفیت محتوای صفحات مختلف وب را بررسی می‌کند که یکی از آنها Latent Semantic Indexing نام دارد. گوگل با نگاه به میلیاردها صفحه و محتوا، به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحات و اصطلاحات با کلید واژه‌های مورد نظر کاربر ارتباط دارد، بنابراین از کجا بفهمیم که صفحات وب ما جامع و باکیفیت هستند؟ با استفاده از نرم‌افزار Website Auditor به قسمت Content Analysis بروید و ابزار TF-IDF را انتخاب کنید. این ابزار ۱۰ وب‌سایت با بالاترین رنکینگ در جست‌وجوی کلیدواژه‌های مورد‌نظر شما را نمایش می‌دهد. با استفاده از اصطلاحات و کلمات به‌کارگرفته شده در این صفحات می‌توانید از آنها در صفحات وب خود استفاده کنید و از این طریق کیفیت محتوای صفحات خود را بالا ببرید.
 
جست‌وجوی صوتی اهمیت زیادی دارد:
نرم‌افزار Rank Tracker در آگاهی یافتن از سوالات صوتی که کاربران سراسر دنیا مطرح می‌کنند، اهمیت بسیار بالایی دارد. پس از اجرای برنامه به قسمت Keyword Research بروید و سپس گزینه Suggested Keywords را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Common Question را انتخاب کرده و کلید‌واژه‌های مورد‌نظر خودتان را تایپ کنید. در کمتر از یک دقیقه صدها سوال صوتی مرتبط با کلیدواژه‌ای که تایپ کردید در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
 
موبایل را فراموش نکنید:
جالب است بدانید که بیش از نیمی از جست‌وجوهای صوتی که از طریق گوگل صورت می‌گیرد، به ‌وسیله گوشی‌های موبایل انجام می‌شود که نشان می‌دهد همخوانی صفحات شما با اسمارت‌فون‌ها و آگاهی از علم سئو در بخش موبایل امروزه از اهمیت غیرقابل انکاری برخوردار است، بنابراین ابتدا باید از همخوانی صفحات با تلفن‌های همراه مطمئن شوید و این کار را از طریق نرم‌افزار WebSite Auditor می‌توانید انجام دهید. ابتدا آدرس وب‌سایت خود را وارد و سپس تب Technical Factor را انتخاب کنید و در پایین صفحه مطمئن شوید که Page Usability وب‌سایت شما در حالت Yes قرار دارد.
 
بک‌لینک‌ها:
«بک لینک‌ها» از شاخص‌های مهم برای موتورهای جست‌وجو مخصوصا گوگل محسوب می‌شوند. همانطور که از معنی آن معلوم است «بک لینک» به لینک‌هایی گفته می‌شود که دیگر وب‌سایت‌ها به شما می‌دهند. هرچه تعداد این بک‌لینک‌ها به وب‌سایت شما بیشتر باشد، بازدید و رنکینگ وب‌سایت شما هم بالاتر خواهد رفت. نکته جالب اینکه گفته می‌شود اگر یک وب‌سایت از وب‌سایت شما نام برده باشد و حتی لینک وب‌سایت شما را هم درج نکرده باشد، موتور جست‌وجوی Bing باز هم رنکینگ صفحات وب شما را افزایش خواهد داد، بنابراین انتظار می‌رود که گوگل هم دقیقا از چنین الگویی استفاده کند. با استفاده از نرم افزار Awario می‌توانید تمام بک‌لینک‌ها و تمامی محتویاتی را که در آنها نام وب‌سایت شما آمده است، مشاهده کنید.
 
جست‌وجو بر‌اساس اطلاعات شخصی کاربر: امروزه نتایج جست‌وجویی که به کاربر نمایش داده می‌شود دیگر بر اساس شاخص‌های قدیمی نیستند و بیشتر بر اساس اطلاعات شخصی کاربر هستند، اما هیچ‌جای نگرانی نیست. زمانی که کاربر کلمات هدف شما را جست‌وجو می‌کند، وظیفه شما این است که بهترین عملکرد را داشته باشید تا بتوانید در لیست برترین نتایج جست‌وجو قرار بگیرید. برای این کار هم می‌توانید از نرم‌افزار  Rank Tracker استفاده کنید.
 
 
امیر نیری – دنیای اقتصاد 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.