اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 28, 2017
21:57 سه شنبه، 7ام آذرماه 1396
کد خبر: 86092

رقابت شدید مایکروسافت و آمازون برای قبضه بازار کلود

دنیای اقتصاد : حدود یک ماه پیش شرکت مایکروسافت خبری اعلام کرد که می‌توان آن را یک برد شیرین برای این شرکت تلقی کرد. شرکت سیمانتک(Symantec) تصمیم گرفت که از سیستم کلود مایکروسافت برای محصولات امنیت سایبری خود تحت برند Norton استفاده کند. اما روز چهارشنبه، شرکت آمازون اعلام کرد که کمپانی سیمانتک سیستم کلود AWS این شرکت را برای انجام بخش اعظمی از فعالیت‌های تحت سیستم کلود خود انتخاب کرده است. به نظر می‌رسد آمازون با اعلام این خبر قصد داشته برگ برنده خود را در مقابل رقیب اصلی خود یعنی مایکروسافت بازی کند.
 
امروزه بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف ترجیح می‌دهند اطلاعات و داده‌های خود را به‌جای دیتا سنترهای شخصی و پرهزینه، در سرورهای آنلاین کلود کمپانی‌های بزرگی از جمله آمازون، مایکروسافت و گوگل ذخیره کنند. تمایل شدید شرکت‌های سراسر دنیا به این سیستم باعث افزایش شدید رقابت در بخش بازاریابی بین این ۳ شرکت ارائه دهنده سرویس کلود شده است. هر یک از این شرکت‌ها هربار با معرفی یک ویژگی جدید از سیستم کلود خود تلاش می‌کنند برتری خودشان نسبت به‌دیگر رقبا را به‌رخ مشتریان بکشند. گاهی اوقات، همانند آنچه که در مورد قضیه شرکت سیمانتک اعلام کردیم، ممکن است با چنین تضادهایی در اخبار منتشر شده از سوی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس کلود مواجه شویم. علت اصلی این نوع اخبار ضد و نقیض این است که شرکت‌های بزرگ ممکن است برای هر بخش از کسب و کار خود از یک ارائه‌دهنده سرویس کلود متفاوت استفاده کنند. برای مثال شرکت کوکاکولا به‌طور همزمان از سرویس کلود گوگل، آمازون، مایکروسافت و حتی آی‌بی‌ام در بخش‌های مختلف کمپانی خود استفاده می‌کند.
 
بنابراین، احتمال رخ دادن اتفاقاتی مشابه قضیه شرکت سیمانتک در آینده نزدیک بسیار زیاد است و البته در ماه‌ها و سال‌های آینده همچنان شاهد رونمایی این سرویس‌دهندگان از ویژگی‌ها و امکانات جدید سیستم کلود برای مشتریان سراسر دنیا خواهیم بود. پس از اعلام خبر مرتبط با شرکت سیمانتک از سوی آمازون در روز چهارشنبه، سخنگوی مایکروسافت در مصاحبه خود گفت: «شرکت مایکروسافت از اینکه می‌تواند یکی از ارائه‌دهندگان استراتژیک سرویس کلود به شرکت سیمانتک باشد و با این شرکت همکاری نزدیکی داشته باشد، بسیار خوشحال و مفتخر است.» حال با توجه به آنچه که در بالا به آن اشاره کردیم، احتمالا این سخنان مایکروسافت با یک پاسخ از سمت شرکت آمازون همراه خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.