سخت‌افزار

November 28, 2017
21:57 سه شنبه، 7ام آذرماه 1396
کد خبر: 86094

لامپ‌های منزلتان را هوشمند کنید

آی‌تی‌ایران : سیستم کنترل هوشمند وسایل منزل، Cleverness به کاربران این امکان را می‌دهد که سیستم روشنایی منزل خود را کاملا هوشمند‌سازی و همه ‌چیز را از راه دور کنترل کنند. با استفاده از سیستم شرکت Kleverness کاربران دیگر به لامپ‌های هوشمند گران‌قیمت نیازی نخواهند داشت. این دستگاه از آنجا که نصب بسیار آسان و قیمت بسیار مناسبی دارد، می‌تواند به یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین تجهیزات هوشمندسازی منزل در آینده نزدیک تبدیل شود. با اینکه بسیاری از سیستم‌های روشنایی هوشمند به سیم‌کشی و یک سری تغییرات سخت‌افزاری در سیستم روشنایی فعلی منازل نیاز دارند، اما دستگاه kleverness به هیچ‌کدام از این تجهیزات و اقدامات نیازی ندارد. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک هاب Klever است که به‌عنوان کنترل‌کننده مرکزی وسایل متصل به آن عمل می‌کند.
 
دیگر وسایل مورد نیاز هم سوئیچ و پریز برق Klever هستند. پس از نصب این تجهیزات، کاربر می‌تواند به راحتی تمامی وسایل الکتریکی و چراغ‌های متصل به سیستم Kleverness را از طریق اسمارت‌فون خود کنترل کند. ضمنا به لطف اپلیکیشن اختصاصی شرکت Kleverness، کاربر می‌تواند میزان مصرف انرژی هر یک از دستگاه‌های متصل را نظارت کند و از این طریق مصرف انرژی برق منزل خود را مدیریت کند. از آنجا که این دیوایس‌های Klever بر پایه امواج رادیویی عمل می‌کنند، هیچ نیازی به اتصال از طریق وای‌فای و بلوتوث ندارند. کاربر می‌تواند وسایل الکتریکی متصل به دیوایس‌های هوشمند Klever را از طریق اسمارت فون، اسمارت‌واچ، لپ‌تاپ، تبلت و… کنترل کند. شعاع استفاده از سوئیچ و پریز‌های هوشمند Klever هم ۴۵ متر اعلام شده و ادعا می‌شود که هر هاب Klever قادر است تا ۵۱۲دیوایس هوشمند را کنترل کند. بنابراین تنها یک دستگاه از این هاب برای کنترل تمام دستگاه‌ها و چراغ‌های منزل‌تان کافی است.
 
ضمنا گفته می‌شود که دستگاه‌های klever با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توانند عادت‌های مصرفی شما را تشخیص دهند. بنابراین زمانی که به مسافرت می‌روید سیستم klever قادر است چراغ‌های منزل شما را طبق عادت همیشگی‌تان روشن و خاموش کند و طوری وانمود کند که انگار شما در منزل حضور دارید. ضمنا امکان تنظیم برنامه زمانی روشن و خاموش کردن سیستم روشنایی منزل از طریق اپلیکیشن klever هم وجود دارد. این شرکت اعلام کرده است که این سیستم هوشمند با اسپیکرهای خانگی هوشمند از جمله هوم‌پاد اپل، آمازون اکو، گوگل هوم و… همخوانی کامل خواهد داشت. برای پیش‌سفارش این محصول که شامل یک هاب و سوئیچ klever می‌شود، می‌توانید به وب سایت kickstarter مراجعه کنید و ۸۷ دلار ناقابل را پرداخت کنید. عرضه رسمی این محصول از مه ‌۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.