سیستم‌عامل و نرم‌افزار

December 2, 2017
21:03 شنبه، 11ام آذرماه 1396
کد خبر: 86151

خداحافظی اپل با برنامه های قدیمی تا یک ماه دیگر

 
 
شرکت اپل قصد دارد جلوی اجرای برنامه های قدیمی ۳۲ بیتی را بر روی رایانه های مک بگیرد و این برنامه ها از اول ژانویه ۲۰۱۸ بر روی این رایانه ها قابل اجرا نخواهند بود.
به گزارش مهر به نقل از فایومک، اپل رسما اعلام کرده که با آغاز سال میلادی جدید برنامه های مک ۳۲ بیتی برای نصب بر روی رایانه های تولیدی این شرکت قابل پذیرش نخواهند بود.
 
پیش از این سیستم عامل آیفون نیز با برنامه های ۳۲ بیتی خداحافظی کرده بود. بنا بر اعلام اپل برنامه های مذکور قابل نصب بر روی سیستم عامل iOS۱۱ به بعد نیستند. اپل در همان زمان هشدار داده بود که این ممنوعیت را برای سیستم عامل macOS High Sierra به اجرا درخواهد آورد.
 
بنابراین از اول ژانویه سال ۲۰۱۸ برنامه های ارائه شده به فروشگاه اپ مک باید از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی کنند و برنامه های موجود نیز باید تا ژوئن سال ۲۰۱۸ با معماری ۶۴ بیتی سازگار شوند. اپل به کاربران توصیه کرده که در زمان استفاده از برنامه های خارج از فروشگاه مک نیز به این توصیه توجه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.