December 8, 2017
13:49 جمعه، 17ام آذرماه 1396
کد خبر: 86288

خط آهن به فرودگاه پیام وزارت ارتباطات میرسد

 
 
مدیرعامل فرودگاه پیام از پایان همه تعهدات برای ایجاد فرودگاه مسافری تا پایان سال جاری خبر داد و مدیرکل امور گمرکی و ترانزیت کالا شرکت خدمات هوایی پیام از موافقت شرکت راه آهن برای احداث خط به فرودگاه مسافربری پیام خبر داد که در نیمه نخست سال آینده عملیات اجرایی آن شروع می شود.
سعید زرندی مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام کرج در خصوص اقدامات انجام شده برای عملیاتی شدن پروازهای مسافری گفت:  سرمایه گذاری مناسبی در حوزه فرودگاهی شرکت پیام در زمینه بهبود ایمنی و ایجاد زیرساخت ها از قبیل زیرسازی و آسفالت جدید سطوح پروازی، به روز رسانی تجهیزات ناوبری، تامین روشنایی اپرون و چراغ های باند، تجهیز ترمینال مسافری موقت با مساحت 6000 متر مربع، ایجاد دیوار بتنی و فنس کشی و سایر اقدامات مورد نیاز صورت پذیرفته است و شرکت خدمات هوایی پیام تمام تعهدات خود برای ایجاد فرودگاه مسافری را تا پایان سال جاری به پایان خواهد رساند.
 
 
وی  با اشاره به ضرورت ها که نیازمند مساعدت دستگاه های استانی و انجام تعهدات سایر دستگاه های استان البرز است، افزود: اتصال زیرگذر آیت الله هاشمی به فرودگاه پیام که دسترسی مستقیم فرودگاه به اتوبان تهران کرج را محقق می کند، پایان دفن زباله های شهر کرج در اراضی مجاور باند فرودگاه پیام و همراهی دستگاه های استانی برای محصور کردن اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام از الزامات قانونس ضروری برای آغاز پروازهای مسافری در کرج است و توقع داریم همه متولیان استان تلاش کنند تا تعهدات استانی با سرعت محقق گردد.
 
عملیاتی شدن راه آهن فرودگاه پیام
محمدرضا واعظی پور مدیرکل امور گمرکی و ترانزیت کالا شرکت خدمات هوایی پیام نیز درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه اتصال اولین کریدور ICT کشور به راه آهن سراسری گفت: طرح اولیه اتصال منطقه ویژه اقتصادی پیام به شبکه ریلی در اوایل سال 96 به راه آهن جمهوری اسلامی ایران ارسال شد که پس از بررسی های اقتصادی اولیه از سوی آن شرکت، موافقت اولیه با اجرای این پروژه صورت پذیرفت و پس از بررسی بیش از 10 شرکت مشاور مورد تایید شرکت راه آهن، پروژه مطالعات و تهیه طرح توجیهی شرکت به مشاور توانمند سپرده شده است.
 
 
وی افزود: با اشاره به برنامه زمانبندی طرح مذکور افزود: پیش بینی می شود طرح توجیهی این پروژه تا پایان آذرماه نهایی و یکی از 3 مسیر پیشنهادی به تصویب کارشناسان شرکت راه آهن برسد. همچنین امیدواریم مراحل انتخاب مشاور جهت طراحی پروژه و انتخاب پیمانکار طرح تا پایان سال جاری محقق شود و پروژه در نیمه اول سال آتی عملیاتی شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.