امنیت

December 10, 2017
19:33 یکشنبه، 19ام آذرماه 1396
کد خبر: 86338

هکرهای داعش دست به دامان حملات سایبری شدند

 
هکرهای منتسب به گروه تروریستی داعش در پی انتشار ویدیویی، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولت‌های جهان را به حملات سایبری گسترده ای تهدید کرده است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت دیلی میل، هکرها و مجرمان سایبری منتسب به گروه تروریستی داعش با انتشار یک ویدیو دولت‌های جهان را به انجام حملات سایبری و نفوذ به اطلاعات محرمانه سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های آنها تهدید کردند.
 
یکی از این هکرها در این ویدیو اعلام کرده است که نفوذ و سرقت اطلاعات محرمانه کشور ایالات متحده آمریکا در صدر اهداف هکرهای گروه تروریستی داعش قرار دارد.
 
به گفته تحلیلگران، گروه تروریستی داعش این ویدیو را در حالی در پلت‌فرم های مختلف فضای مجازی منتشر کرده است که دیگر توان حملات تروریستی واقعی را ندارد و به گونه ای با به هلاکت رسیدن سرکرده‌های گروه و مقرهایشن، هسته مرکزی آن از هم پاشیده  شده است و حالا تنها برای ابراز وجود، دست به دامان حملات سایبری و دورادور در فضای سایبری شده است تا بدین وسیله بتواند تا حدی قدرت از دست رفته خود را با تهدید کشورهای مختلف احیا کند.
 
علی رغم سایر حملات، تهدید به حملات سایبری همواره برابر است با وقوع حمله سایبری؛ بنابراین دولت‌های مختلف موظف خواهند بود با ارتقای سطح امنیت سایبری و تکنولوژی‌های به روز در جهان تا حد زیادی از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری بعمل بیاورند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.