امنیت

فناوری اطلاعات

December 10, 2017
19:34 یکشنبه، 19ام آذرماه 1396
کد خبر: 86339

بهترین پیشگیری در برابر حملات “خرگوش بد”

 
برنامه‌ی MiniTool Solution Ltd. به اشخاص یا سازمان‌هایی که تحت تهدید حملات باج‌افزاری هستند، راه‌حل‌های پیشگیرانه یا محافظتی ارایه می‌دهد.
 
به گزارش ایسنا، بدیهی است باج‌افزارهایی مانند واناکرای (WannaCry) و خرگوش بد (Bad Rabbit) تهدید بزرگی برای امنیت جهان هستند. ابزار MiniTool Solution Ltd. به اشخاص یا سازمان‌هایی که به طور بالقوه تحت تهدید حملات باج‌افزاری هستند، راه‌حل‌های پیشگیرانه یا محافظتی ارایه می‌دهد.
 
طبق بیانیه‌ای که توسط رییس خدمات  BBRارایه شده، تهدیدات باج‌افزاری نه تنها در حال رشد، بلکه در حال تکامل هستند و به هکرها اجازه می‌دهند سازمان‌های آسیب‌پذیر و مهمترین فایل‌های داده‌ی آن‌ها را هدف قرار دهند و مطابق با آن‌ها درخواست باج کنند. طبق آمار وب‌سایت مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای)، ۷۱ درصد از شرکت‌هایی که هدف حملات باج‌افزاری قرار گرفته‌اند، به آن آلوده شده‌ و داده‌های مهمی مانند اسناد، عکس‌ها و دیگر فایل‌های شخصی و خصوصی را از دست داده‌اند.
 
ابزار MiniTool Solution Ltd با هدف کمک به مشتریان جهت حفاظت از دستگاه‌های الکترونیکی آن‌ها هم در خانه و هم در محل کار در برابر باج‌افزار ارایه شده است. با استفاده از این ابزار جلوگیری از حملات باج‌افزاری، ساده‌تر از بازیابی پس از حمله است. همچنین پشتیبان‌گیری قابل اعتماد از داده‌ها برای کاهش اثرات تهدیدات بدافزاری بالقوه ضروری است. مهم‌تر از همه، اگر سیستمی آلوده به باج‌افزار شود، فایل پشتیبان می‌تواند برای بازیابی داده‌ها یا بازگرداندن سیستم به حالت قبلی خود بدون پرداخت هر گونه باجی استفاده شود.
 
پشتیبان‌گیری با استفاده از مینی‌تول
 
ابزار پشتیبان‌گیری مینی‌تول، یک ابزار همه‌کاره است که امکان ایجاد و مدیریت تصاویر پشتیبان برای همه نوع دستگاه ذخیره‌سازی، از جمله درایوهای فلش USB، درایوهای خارجی سخت، SSD و  HDDدر آن فراهم شده است. این ابزار، پشتیبان‌گیری از سیستم، پارتیشن و دیسک را با کلیک ساده‌ای فراهم می‌آورد. هنگام ایجاد یک تصویر پشتیبان، کاربران می‌توانند پشتیبان‌گیری خودکاری ایجاد و مدیریت فضای دیسک را فعال سازند.
 
راه‌حل بازیابی و پشتیبان‌گیری از داده‌های مینی‌تول تاکنون میلیون‌ها کاربر رایانه‌ی خانگی را از حملات باج‌افزاری حفظ کرده است. عملیات دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی، سیستم‌ها و فایل‌های رمزشده را می‌توان در صورت نیاز به طور مستقیم و مؤثر از پشتیبان‌های قبلی بازیابی کرد.
 
ابزار مینی‌تول برای حفاظت کارگزارها در برابر باج‌افزار نیز راه‌حلی دارد. ‌ نرم‌افزار شبیه‌سازی دیسک سخت (به عنوان مثال، شبیه‌سازی کل دیسک سیستمی یا تنها منتقل‌ساختن سیستم‌عامل به دیسک سخت دیگر) کارها را آسان‌تر می‌کند. اگر پشتیبان‌های دیسک سخت شامل فایل‌های سیستمی باشد، کارگزارها یا رایانه‌های خانگی می‌توانند به طور نرمال فعالیت کنند و امکان دسترسی به فایل‌ها نیز وجود دارد.
 
اگر رایانه‌های خانگی، آلوده به دیگر انواع تهدیدات امنیتی مانند باگ، اسب تروجان یا ویروس شوند نیز مینی‌تول راه حلی دارد. استفاده از  MiniTool Power Data Recoveryکاربران را قادر می‌سازد تا داده‌های حذف‌شده را تا ۱ گیگابایت به صورت رایگان بازیابی کنند، به‌ویژه بازیابی فایل‌هایی که پس از یک حمله‌ی ویروسی گم و یا حذف‌ شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.