بازار سرمایه

December 12, 2017
14:00 سه شنبه، 21ام آذرماه 1396
کد خبر: 86395

سهم سنگین “های وب” در حجم و ارزش معاملات

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل با رشد پرقدرت 353 واحدی از نیمه کانال 91 هزار واحدی عبور کرد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص کل امروز 353 واحد رشد کرد و به رقم 91 هزار و 552 رسید.
همچنین در این روز سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 179 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3 هزار و 133 میلیارد ریال بود و در 91 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.
 
در بازار روز دوشنبه همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص بازار اول 393 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم فقط اندکی و کمتر از نیم واحد افت کرد.
 
نمادهای فولاد مبارکه، چادرملو، ایران خودرو، گل گهر ، سرمایه گذاری معادن و فلزات و پالایش نفت اصفهان امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. در مقابل مخابرات امروز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شد.
 
در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
 
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کاشی الوند، حمل و نقل پتروشیمی، ایران خودرو، نفت سپاهان، محورسازان ایران خودرو، سایپا دیزل و چادرملو بود.
 
در مقابل نمادهای گرانیت بهسرام، سیمان کردستان، آلومینیوم ایران، ایران ارقام، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، فنرسازی خاور و مس شهید باهنر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.
 
سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ایران خودرو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام چادرملو، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.
 
در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از نمادهای سیمان اصفهان، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام پارس دارو، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز خارج شوند.
 
در پایان معاملات امروزهای وب با معامله 167 میلیون سهم به ارزش 966 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.