لبه تکنولوژی

December 13, 2017
20:19 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1396
کد خبر: 86438

حمل مشعل المپیک زمستانی توسط یک ربات انسان‌نما

 
 
یک ربات انسان‌نما به نام "هوبو"(Hubo) در مراسم حمل مشعل المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ کره جنوبی مدتی این مشعل را حمل کرد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، یکی از سنت‌های المپیک، مراسم حمل مشعل است که در آن افراد برجسته از المپیای یونان تا محل برگزاری بازی‌ها مشعل را حمل می‌کنند.        
 
بازی‌های المپیک زمستانی در سال 2018 در شهر پیونگ‌چانگ کره جنوبی برگزار می‌شود و مراسم حمل مشعل در حال حاضر در حال انجام است.            
 
"هوبو"، ربات انسان‌نما، مشعل را در بخشی از سفرش حمل کرد.                 
 
"هوبو" تنها 150 متر را با مشعل طی کرد، اما حضور آن بیشتر نمادین بود.              
 
"هوبو" در بخشی از حمل نمادین مشعل، نمونه‌ای از وظیفه اصلی خود یعنی عملیات نجات در فجایع را به نمایش گذاشت که در آن در حالی مشعل را با یک دست نگه داشته بود، یک حفره در یک دیوار آجری ایجاد کرد.                
 
 
طبق نظر "لی هی‌بیوم" رییس کمیته سازماندهی و برگزاری المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ 2018، این حرکت به عنوان "نمایش نوآوری و خلاقیت" در نظر گرفته شد.            
 
ممکن است این کار مسئولان برگزاری مسابقات کمی عجیب به نظر برسد اما نباید از این واقعیت غافل شد که "هوبو" اولین ربات انسان‌نمای کره جنوبی است و آنچه که انجام گرفت خیلی جالب بود.      
 
"هوبو" دو دست دارد و می‌تواند 65 گام در دقیقه بردارد. این ربات به عنوان اولین ربات واکنشی کره جنوبی شناخته می‌شود.          
 
جالب خواهد بود ببینیم "هوبو" از اینجا به بعد چه کارهایی می‌کند، اما در حال حاضر می‌دانیم که توانایی شرکت در راهپیمایی‌های نمایشی را دارد.            
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.