فناوری

گجت

December 18, 2017
11:25 دوشنبه، 27ام آذرماه 1396
کد خبر: 86547

ژاکت هوشمند گوگل با همکاری شرکت معتبر جین

گوگل با همکاری شرکت بزرگ تولید پوشاک Levie’s، یک ژاکت کاملا هوشمند طراحی و تولید کرده است که قابلیت‌های جدید و جذابی داراست.

به نقل از وب سایت businessinsider، این نخستین باری نیست که خبری از گجت‌های پوشیدنی می‌شنویم اما گوگل این بار با معرفی و تولید این ژاکت هوشمند جدید قصد دارد به همگان ثابت کند که در عرصه طراحی و تولید گجت‌های پوشیدنی حرف اول و آخر را در جهان می زند.

این ژاکت هوشمند به کاربران و مصرف کنندگان خود این امکان را می دهد که بعنوان مثال، هنگام دوچرخه سواری یا پیاده روی، در صورتی که نمی خواهند گوشی همراه هوشمند خود را با خود حمل کنند، آن را در کیف یا ماشین خود بگذارند اما همچنان کارهای اصلی و اساسی خود را با استفاده از ژاکت هوشمندی که به همراه خود دارند، انجام دهند. به عنوان مثال، کاربران قادر خواهند بود موسیقی مورد علاقه خود را گوش داده و یا مسیر و مسافت‌های پیش رو را دریافت کنند.

نسخه و نمونه کنونی تولید شده توسط گوگل و لیوایز، به گونه‌ای طراحی شده است که برای هر دو جنسیت، زنان و مردان، قابل استفاده باشد اما به گفته برخی از کارشناسان، سبک اسپورت و ساده آن موجب شده است که بیشتر برای مردان قابل استفاده باشد.

 

 

این ژاکت هوشمند همچنین در برابر سرما و گرما به صورت کاملا هوشمند از بدن شما محافظت می کند و در صورتی که باد سرد به سمت شما بوزد، این ژاکت شروع به تولید گرما می‌کند تا کاربر احساس سرما نکند.

همچنین کاربران با لمس آستین این کت که به حسگرهای متعددی مجهز شده است،  قادر خواهند بود نوتیفیکیشن‌ها، موسیقی، مسیر نقشه‌یابی، قابلیت تماس و سایر اعمال مهم را از طریق ژاکت هوشمند خود کنترل و مدیریت کند. همچنین امکان دیگری که این ژاکت به کاربران خود می‌دهد آن است که کاربر می تواند در صورت گم کردن گوشی خود، آن را از طریق کتی که پوشیده است، پیدا کند.

کاربران برای استفاده از این ژاکت هوشمند باید اپلیکیشن ژاکارد را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنند. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل دسترسی و دانلود است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.