آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

December 18, 2017
13:13 دوشنبه، 27ام آذرماه 1396
کد خبر: 86551

سومین اجلاس «توسعه‌دهندگان وب فارسی» برگزار می‌شود

سومین اجلاس «توسعه‌دهندگان وب فارسی» ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. با ورود فناوری اینترنت در ایران از سال ۱۳۷۲ (۱۹۹۳ میلادی) تاکنون شاهد پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای در این زمینه بوده‌ایم، به ‌گونه‌ای که بسیاری از افراد نمی‌توانند بپذیرند که تنها نزدیک به ۲۵ سال از ورود اینترنت به ایران می‌گذرد. این فناوری جوان در ایران با بهره‌گیری از فکر جوان جوانان ایران روز به روز قدم به پیشرفت گذاشت و به ‌مرورزمان وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی متعددی در ایران آغاز به کار کردند.


در ابتدا اینترنت تنها برای بررسی ایمیل استفاده می‌شد اما بعد از گذشت دو سال اولین وب‌سایت فارسی راه‌اندازی می‌شود و سپس اولین روزنامه ایرانی وارد محیط اینترنت می‌شود. بعد از آن و با ورود وبلاگ‌ها به عرصه وب در ایران، فصلی تازه از اینترنت در این کشور گشوده شده و کم‌کم عنوانی به نام «وب فارسی» پدید می‌آید.


اکنون طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون کاربر جمعیت اینترنتی جهان را تشکیل می‌دهند؛ به این معنی که تقریبا از هر ۲ فرد در این کره خاکی ۱ نفر به اینترنت دسترسی دارد. این رقم در کشور ما برابر با ۵۶ میلیون نفر است. در واقع می‌توان گفت ۷۰درصد جمیعیت ایران به اینترنت دسترسی دارد که این مطلب نشان‌دهنده اهمیت فعالیت مدیران وب در ایران و همچنین اهمیت محیط وب فارسی است.


حال با تمام این تفاسیر بیشترین سهم در پیشرفت وب فارسی را توسعه‌دهندگان، مدیران وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی ایفا می‌کنند؛ مدیرانی که بیش از نگاه به جنبه اقتصادی به جوانب دیگر نیز نگاهی دارند و با تمامی مشکلات همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


بسیار خرسندیم که به اطلاع شما برسانیم سومین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی با استقبال سازمان‌ها، نهادهای دولتی و بخش خصوصی و با هدف نزدیکی هرچه بیشتر این دو کفه قدرت برگزار می‌شود.


اجلاس وب فارسی، به همت کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) و نیز فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود.


محورهای اجلاس سوم به تفکیک عبارت‌اند از «کارآفرینی و کسب‌وکارهای اینترنتی»، «طراحی و توسعه وب»، «امنیت سایبری»، اقتصاد فضای مجازی و فناوری‌های مالی.


علاقه‌مندان می‌توانند مقالات و تجارب خود را به دبیرخانه دائمی این اجلاس ارسال نمایند، لازم به ذکر است آثار برگزیده در ویژه‌نامه وب فارسی منتشر می‌شوند. مخاطبان جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این رویداد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی اجلاس  https://www.pwconf.ir  اقدام به رزرو صندلی خود در این رویداد کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.