اپراتورها

بازار سرمایه

December 20, 2017
17:49 چهارشنبه، 29ام آذرماه 1396
کد خبر: 86633

پیام کنایه آمیزرئیس هییت مدیره مخابرات ایران به سهامداران این شرکت

 

برات قنبری، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در پیامی خطاب به سهامداران و پرسنل شرکت مخابرات ایران، اعلام کرد:

"در دنیای فراصنعتی معاصر و به هنگامه دگرگونی‌های شگرف در عرصه فن‌آوری، و ورود مخابرات به عرصه مخابرات کوانتومی، داشتن اطلاعات نو، اگر تنها معنای قدرت به شمار نیاید، دست‌کم در زمرۀ یکی از کاربردی‌ترین مفاهیم آن است؛ چراکه میزان اقتدار سیاسی دولت‌ها با معیار مقدار اطلاعات ارزشمندی که در اختیار دارند، ارزیابی می‌شود؛ و بدیهی است که دست‌یابی به اطلاعات، جز از طریق شبکه‌های مخابراتی نیرومند، امکان‌پذیر نخواهد بود. ازاین‌روی، می‌توان "اطلاعات" و "مخابرات" را به همزادانی تشبیه کرد که در تمدن کنونی، نقشی پیشرو را برعهده، و تمامی مظاهر آن را زیر سیطرۀ درخشان خویش دارند.

بهره‌مندی از تلگراف و تلفن در سال‌های 1236 و 1239 شمسی به‌مثابۀ اولین ارمغان‌های ارتباطات مخابراتی به ترتیب پس از 14 و 12 سال از اختراع این دو پدیده، در کشور آغاز شد. و بدین‌سان، ایران سرفراز در شمار نخستین کشورهای برخوردار از ارتباطات مخابراتی قرار گرفت. بعد از تشکیل وزارت پست‌وتلگراف‌وتلفن در سال 1308 و تاسیس شرکت سهامی تلفن ایران در سال 1310 و تصویب قانون ملی شدن ارتباطات تلفنی کشور در مجلس شورای ملی در 25 آذرماه 1331، شرکت سهامی تلفن ایران در سال 1350 با تغییر ساختار خود به شرکت مخابرات ایران تبدیل و به اعتباری از حالت خصوصی خارج و به شرکتی دولتی تبدیل شد.

در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد و توسعه این شرکت ادامه یافت تا آنجا که شبکۀ مخابراتی کشور به‌عنوان نیرومندترین شبکۀ مخابراتی غرب آسیا معرفی شد و در دهۀ نود میلادی ایران در زمرۀ 10 کشور رشد و توسعۀ مخابرات جهان قرار گرفت و متعاقب این امر، و به دلیل توسعۀ بی‌سابقۀ شبکۀ مخابرات روستایی، شرکت مخابرات ایران موفق به دریافت تقدیرنامۀ سازمان جهانی یونسکو شد.

به این ترتیب، در طول نزدیک به هفت دهه فعالیت، با تلاش بی‌امان شما مدیران، مهندسان و تکنیسین‌ها، شبکۀ مخابراتی کشور به آخرین فن‌آوری‌های ارتباطی تجهیز شد تا شرکت مخابرات ایران کماکان نقشی پیشرو بر عهده داشته باشد. تا آنجا که می‌توان گفت، درحال‌حاضر، مشترکین مخابراتی سرزمین پهناورمان از اکثر خدمات روز مخابراتی دنیا بهره‌مند می‌باشند.

در عرصۀ ساختاری، طی سال‌های اخیر، نخست، تغییر ساختار مخابرات و پس‌ازآن، «خصوصی‌سازی» به‌رغم با چالش‌های فراوانی با درایت و کوششِ‌ تک‌تک شما عزیران یکی پس از دیگری با موفقیت اجرا شدند و تحولی بی‌سابقه را در تاریخ مخابرات ایران رقم زدند از دل آن، به تدبیر هیئت‌مدیره کارآمد، یکدست و منسجم و مدیرعامل سخت‌کوش، برادر متعهد و مدبر، جناب آقای دکتر سراییان، ره‌نگاشت پنج‌سالۀ توسعۀ مخابرات تدوین و تصویب شد و هم‌اینک اهداف خود را با جدیت هرچه‌تمام‌تر دنبال می‌کند. به‌گونه‌ای که یکپارچگی مناطق مخابراتی کشور از دست‌آوردهای بسیار ارزشمند این برنامه بوده است. سیاست و راهبرد غالب اپراتورهای دنیا همگرایی در دو بخش ثابت و و همراه است، ما نیز در شرکت مخابرات ایران به یاری شما عزیزان به همین سمت حرکت می‌کنیم که درنهایت، آهنگِ رشد و توسعۀ مخابرات کشور را به نحو خیره‌کننده‌ای افزایش خواهد داد.

آقای دکتر سراییان ازجمله مدیرانی بوده‌اند که در دو دهۀ اخیر در این تحولات نقشی مؤثر ایفاء کردند و در طول نزدیک به دو سال گذشته نیز، در کسوت مدیرعاملی شرکت، با ارائه و اجرای برنامۀ پنج‌سالۀ تحول و توسعه نقشی مهم و استراتژیک را در این مهم به دوش کشیدند. ‌اینک که سیاست‌های نظام کشور اقتضا نموده که معاونت وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات را برعهده بگیرند، یقین دارم که منشأ خدمات ماندگاری برای حوزۀ ارتباطات کشور، تحققِ اقتصاد دیجیتالی، و پیوند و هماهنگی هرچه بیش‌تر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی ارتباطات کشور، و شرکت مخابرات ایران، به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی کشور خواهد شد.

آنچه مسلم است روند رشد و توسعۀ مخابرات ایران در مسیری روبه‌جلو و برگشت‌ناپذیر قرار گرفته و هدفی جز رضایتمندی میلیون‌ها مشترک و نیز سهامداران را پی نمی‌گیرد. از همین روست که بر اساس برنامه‌های مدون و زمان‌بندی‌شده که لحظه‌به‌لحظه آن‌ها پیگیری و نظارت می‌شوند، مخابرات ایران چشم‌اندازی بسیار تابناک را به روی‌مان می‌گشاید. ضمن آرزوی موفقیت برای آقای دکتر سراییان در مسئولیت جدید، امیدواریم با انتخاب هرچه سریع‌تر مدیرعامل محترم شرکت که با اجماع سهامداران عمده خواهد بود، سرعت اجرای برنامۀ تحولِ شرکت افزایش یافته و با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه در تاریخ دهم دیماه سالجاری در راستای تقویت بنیۀ مالی شرکت و توسعۀ سرمایه‌گذاری، آینده به مراتب روشن‌تری در انتظار مجموعۀ مخابراتی کشور باشد و هیئت‌مدیره قبلی با حفظ انسجام تا زمان مناسب به فعالیت خود ادامه دهد".

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.