رگولاتوری

December 23, 2017
12:07 شنبه، 2ام دیماه 1396
کد خبر: 86657

ایجاد کریدور ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی پیام، مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی در استان البرز است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کریدور ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی پیام را مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه در استان البرز دانست و گفت: بعد از جلوگیری از ورود 20 قلم کالای حوزه ارتباطات، دو شرکت خارجی در حوزه تولیدات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام آمادگی کرده اند که در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور پیدا کنند.
محمدجواد آذری جهرمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز با اشاره به پیگیری مرتب جلسات این ستاد گفت: برخی از موضوعات که در اقتصاد مقاومتی مطرح شده کارهای جاری است و بیش از 90 درصد، مشابه هم هستند و برخی یک برنامه مشخص دارند که با هر عنوان جدیدی همان برنامه را ارایه می دهند.
وی با اشاره به استعداد بی نظیری که در استان البرز وجود دارد، افزود: در برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی نباید تولید و مصرف را از هم جدا کنیم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه مراکز توریستی استان البرز نظیر طالقان، امکانات رفاهی مناسب ندارد، اظهار کرد: ارتباطات استان البرز در مناطق روستایی و توریستی هنوز به ظرفیت مناسب نرسیده است و اگر در ستاد مقاومتی معضل ترافیک و حمل ونقل این استان حل شود کمک بزرگی به اقتصاد مقاومتی کل کشور خواهد بود.
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با تاکید بر اینکه استاندار البرز تجربه بسیار موفقی در ایجاد اشتغال داشته اند که ظرفیت بسیار مناسبی برای استان است، تصریح کرد: باید برنامه مدون و مشخص داشته باشیم تا در بطن جامعه مشکلات را رسیدگی کنیم.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید تقویت شود، خاطر نشان کرد: بخش خصوصی معتقد است که موانع را بردارید، کمک نمی خواهیم.
عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه افزایش قیمت زمین موجب تغییر کاربری زمین های کشاورزی شده است، گفت: باید برای جلوگیری از بین رفتن کشاورزی استان تلاش کنیم و باید استفاده از نیروهای استان به جای استفاده از کارگران خارجی غیرمجاز که در استان هستند، مورد توجه قرار گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشتغال را یکی از مهم‌ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست که باید مد نظر قرار گیرد و اظهار کرد: مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان البرز ایجاد کریدور ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی پیام است.
وی با بیان اینکه بعد از اعلام جلوگیری از ورود 20 قلم کالای حوزه ارتباطات دو شرکت خارجی در حوزه تولیدات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام آمادگی کرده اند که در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور یابند، افزود: گردشگری فرصت بسیار خوبی برای استان البرز است اما  یکی از موانع توسعه گردشگری این استان، جاده و ترافیک محورهای این استان است که باید برای اصلاح آن برنامه ریزی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.