آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

December 25, 2017
0:00 دوشنبه، 4ام دیماه 1396
کد خبر: 86715

زمینه ورود سربازان به بازار کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق فراهم شد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد مشترک نیروهای مسلح،  زمینه ورود شاغلین دوره خدمت وظیفه عمومی به بازار کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق و نقش‌آفرینی آنان در عرصه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری فراهم می‌شود.

سورنا ستاری در امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ستاد مشترک نیروهای مسلح اظهار کرد: مهارت آموزی ظرفیت عظیم سربازان کشور می‌تواند به عنوان بستری ارزشمند زمینه‌ ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

وی با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه همکاری با هدف آماده‌سازی جامعه جوان و سرباز برای حضور در عرصه کارآفرینی و نقش‌آفرینی در ایجاد کسب و کارهای خلاق گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، سربازان 6 ماه تا یک سال آخر دوره خدمت وظیفه خود با حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و شرکت‌ها می‌توانند با مهارت‌آموزی و کسب مهارت‌های دانش‌بنیان در مسیر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال گام بردارند.

ستاری، رشد فرهنگ زیست بوم کارآفرینی و نوآوری ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه نیروهای مسلح را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: این تفاهم نامه تلاش می‌کند تا راه را برای نقش‌آفرینی بخش قابل توجهی از لازمه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان کشور یعنی نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده کشور که دوران خدمت سربازی را پشت سر می‌گذارند، در توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری هموار کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: پیش‌تر نیز بر اساس تعامل میان این دو بخش، زمینه‌ای فراهم شد تا هر ساله حدود 2هزار نفر از استعدادهای برتر بنیاد ملی نخبگان در قالب پروژه‌های دفاعی، خدمت سربازی خود را بگذرانند که خوشبختانه با توافق صورت گرفته بخشی از این پروژه‌ها در حوزه‌های غیر دفاعی هم منظور شد که تلاش می‌شود این رقم افزایش یابد.

آمادگی ورود به بازار کار در کنار کسب توانمندی‌های دفاعی

سردار سرلشکر محمدحسین باقری، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که دوران خدمت سربازی فرصت مناسب کسب مهارت‌ها و  آماده‌سازی جوانان برای ورود به بازار کسب و کار است، افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری انجام شد بخش عمده‌ای از جوانان که دوره خدمت سربازی را می‌گذرانند، فرصتی پیدا می‌کنند تا با حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان و آشنایی با مهارت‌های بازار کسب و کار، پس از خدمت سربازی آماده اشتغال و کارآفرینی باشند.

وی با بیان این‌که در طرح سربازماهر، زمینه مناسبی برای آمادگی جوانان برای حضور در میدان اشتغال و کارآفرینی ضمن یادگیری مهارت‌های اجتماعی و دفاعی فراهم است، گفت: بر اساس این طرح، جوانان یک دوره دووجهی را در خدمت سربازی پشت سر می‌گذارند و ضمن کسب توانمندی‌های دفاعی و آمادگی برای حفاظت از کشور، برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حدود 400هزار سرباز هر ساله در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد که  بالغ بر 1000 نفر از آنان، در نخستین سال این طرح تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند و با افزایش این میزان به 200هزار نفر در سال دوم، در سال‌های آتی این تعداد به بخش عمده سربازان افزایش خواهد یافت.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.