تجارت الکترونیک

رمز ارز

December 25, 2017
16:40 دوشنبه، 4ام دیماه 1396
کد خبر: 86743

ارزش واقعی بیت کوین صفر است

ارزش واقعی بیتکوین طبق اطلاعات مندرج در وبسایت Coindesk هم اکنون برابر با ۱۳ هزار دلار است اما براساس گزارشی که بیزنس اینسایدر به نقل ازJames Faucette کارشناس موسسه مورگان استنلی منتشر کرده ارزش واقعی آن برابر با صفر است.

در این گزارش که با نام«رمزگشایی از بیتکوین» منتشر شده، Faucette ارزش واقعی برای این پول مجازی اعلام نشده با این همه، گزارش مذکور بخشی به نام «تلاش های صورت گرفته برای ارزشگذاری بیت کوین» دارد که به ارائه دیدگاه هایی در رابطه با آن و همچنین دشواری های ارزشگذاری آن اختصاص یافته اند.

اولین نکته ای که Faucette به آن اشاره نموده این است که اساسا آیا می توان بیت کوین را یک پول واقعی در نظر گرفت یا خیر؟ او در گزارشش اینطور نتیجه گیری کرده که به خاطر نبود نرخ بهره برای بیت کوین نمی توان آن را یک پول واقعی نظیر دلار یا یورو در نظر گرفت.

او در انتها اینطور نتیجه گیری کرده که بیتکوین برخی تشابهات با دیگر مواد ارزشمند نظیر طلا دارد اما همزمان خاطر نشان کرده که برخلاف طلا، این ارز مجازی هیچگونه کاربرد واقعی در این دنیا ندارد. طلا در صنعت جواهرات و ساخت قطعات الکترونیک به کار می رود حال آنها بیت کوین صرفا در غالبا دیتا موجود است. گفته می شود Faucette تایید کرده که پول مجازی مورد بحث به خاطر این حقیقت که سرمایه گذاران علاقمند به ارزش گذاری برایش بوده اند به نحوی صاحب ارزش شده است.

این کارشناس مالی در ادامه ارزش بیتکوین به عنوان یک شبکه پرداخت را مورد بحث و بررسی قرار داده و اینطور نتیجه گیری کرده که این پول از همین منظر دارای مقداری ارزش است با این همه یادآور شده که سودمندی بیتکوین با محدودیت هایی همراه است. اما دو نکته مهمی که Faucette به آنها اشاره نموده این است که تعیین مقیاس برای این شبکه، کاری بس دشوار است و نقل و انتقال پول در آن به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

بیت کوین از جانب جمعیت قلیلی از شرکت ها پذیرفته شده است اما آنطور که Faucette با ارائه جدول بالا یادآور شده این عدد بسیار کوچک است و مرتبا نیز کوچک و کوچک تر می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرده که اگر هیچکسی این تکنولوژی را برای پرداخت قبول نداشته باشد آنگاه ارزش آن به صفر می رسد.

البته بیتکوین در حال حاضر به خاطر این حقیقت که می تواند با پول معاوضه شود مقداری ارزش دارد. با این همه  Faucette تلاش دارد به این پرسش پاسخ دهد که آیا بیتکوین دارای ارزش است یا نه؟

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.