فناوری

December 30, 2017
11:36 شنبه، 9ام دیماه 1396
کد خبر: 86844

شارژر بی‌سیم با قابلیت شارژ همزمان چند دستگاه

شرکت اپل در ماه ژوئن دو پتنت جدید در حوزه شارژ بی‌سیم ثبت کرد که اکنون مورد تایید قرار گرفتند.

دو پتنت اپل که امروز توسط اداره ثبت اختراعات و علامات تجاری ایالات متحده آمریکا منتشر شده‌اند، به ما سر نخ می‌دهد که شارژرهای اپل در آینده‌ای نزدیک به چه شکل خواهد بود و چه امکاناتی خواهد داشت.

اپل خاطرنشان کرد که این دو پتنت، روش‌های شارژ بی‌سیم و توانایی شارژ چندین دستگاه را به صورت همزمان را توضیح می‌دهند.

در شارژرهای نسل بعد اپل برای اولین بار می‌توان اولویت شارژ دستگاه‌ها و این که تحت چه شرایطی شارژ شوند را انتخاب کرد.

همچنین امکان جاگذاری تجهیزات شارژ بی‌سیم در داخل وسایل مختلف نظیر مبلمان یا وسایل نقلیه نیز وجود خواهد داشت.

آخرین مدل‌های آیفون(آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X) همه به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز شده‌اند و اپل در ماه سپتامبر سیستم شارژ بی‌سیم چندگانه خود را موسوم به "AirPower" ارائه می‌کند.

اپل مدتی است که در حال توسعه فناوری شارژ بی‌سیم بوده است و امسال همراه با تجهیز سازگاری Qi با جدیدترین آیفون‌ها، شرکت توسعه شارژر بی‌سیم "پاوربای‌پروکسی"(PowerbyProxi) را نیز خریداری کرده است.

در اوایل این هفته، شرکت "Energous" اعلام کرد که سیستم شارژ بی‌سیم "WattUp Mid Field" نیازی به تماس و اتصال ندارد و می‌تواند دستگاه‌ها را تا فاصله یک متری شارژ کند. این سیستم توسط FCC(کمیسیون ارتباطات فدرال) تایید شده است.

هر چند معرفی این سیستم قطعا به این معنا نیست که آخرین پتنت اپل به هیچ وجه به تکنولوژی WattUp متصل نیست، چرا که اپل از سال 2014 مظنون به همکاری با Energous است.

اگر چه نباید بیش از حد روی برنامه‌های کاربردی ثبت اختراع حساب کرد اما آینده شارژ بی‌سیم چندگانه و بدون تماس، بسیار روشن به نظر می‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.