گوشی

January 2, 2018
16:08 سه شنبه، 12ام دیماه 1396
کد خبر: 86911

تصویر جدید گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ فاش شد

به‌تازگی، تصویر جدیدی از گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به‌دست آمده است و مطابق با اطلاعات فاش شده، پرچم‌دار 6.2 اینچی سامسونگ به دوربین دوگانه با چینش عمودی مجهز خواهد شد.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به عنوان گوشی پرچم‌دار 2018 سامسونگ، به‌زودی معرفی خواهند شد و هر دو مدل، در تصویر جدیدی در روز سه‌شنبه، به نمایش گذاشته شده است. تصویر به‎دست آمده، پنل پشتی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را فاش کرده و صحت این ادعا را که پرچم‌داران جدید سامسونگ از سری «گلکسی اس»، تفاوت‎های چشمگیری با یک‎دیگر در زمینه عکاسی خواهند داشت؛ تأیید می‏‌کند. در تصویر فاش شده، گلکسی اس 9 به رنگ «خاکستری ارکیده» و گلکسی اس 9 پلاس به رنگ «مشکی» قابل مشاهده است.

براساس گمانه‌زنی‌ها، تفاوت میان گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس تنها به اندازه نمایشگر محدود نخواهد ود. تصویر به‌دست آمده، تأیید می‌کند که نسخه «پلاس» کهکشانی‌های جدید سامسونگ، به دوربین دوگانه مجهز شده است؛ در حالی‌که مدل 5.8 اینچی از یک دوربین در پنل پشتی استفاده می‌کند. برخلاف گلکسی نوت 8 که چینش دوربین دوتایی آن به صورت افقی است، در گلکسی اس 9 پلاس دوربین‌ها به صورت عمودی جای گرفته‎اند.

سامسونگ سنسور اثرانگشت را به پایین دوربین اصلی انتقال داده است و همین موضوع، باعث خواهد شد تا دسترسی به حسگر اثرانگشت ساده‌تر از گذشته باشد. در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، سنسور اثرانگشت در سمت راست دوربین و فلاش LED و حسگر تشخیص ضربان قلب، در سمت چپ دوربین اصلی جای گرفته بود؛ این در حالی است که در گلکسی اس 9، فلاش LED و سنسور پایشگر ضربان قلب هر دو در سمت راست قرار گرفته‏اند.

گفته شده است که گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، به صورت رسمی در اواخر ماه فوریه در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد. انتظار می‌رود عرضه‌ی جهانی هر دو مدل در نیمه‎ی ماه مارس، آغاز شود. سامسونگ، پرچم‌داران جدیدش را با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 ارائه می‎دهد و رابط‌کاربری Samsung Experience 9.0، ظاهر اندروید خالص را شخصی‏‌سازی کرده است.

در رابطه با قیمت احتمالی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، تفاوت چشمگیری را نسبت به نسل قبل شاهد نخواهیم بود؛ احتمالاً قیمت هر دو مدل، با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس قابل مقایسه خواهد بود و از حدود 700 دلار آغاز می‎شود.

براساس گمانه‌زنی‌ها، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به باتری بزرگ‌تر نسبت به نسل قبل مجهز خواهند شد؛ گفته شده است که گلکسی اس 9، از یک باتری 3200 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. ضمن اینکه سامسونگ از یک سنسور 3 مگاپیکسلی برای تشخیص عنبیه چشم استفاده خواهد کرد تا عملکرد پرچم‌داران جدیدش را در زمینه احراز هویت نسبت به نسل قبل، بهبود دهد. سیستم تشخیص چهره نیز به کاربران اجازه می‌دهد مانند iPhone X از چهره‌ی خود برای احراز هویت و دسترسی به گوشی استفاده کنند. از نظر میزان حافظه رم، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با یک‌دیگر تفاوت خواهند داشت؛ گفته شده است مدل 5.8 اینچی، به چهار گیگابایت رم مجهز خواهد بود. در مدل «پلاس»، سامسونگ از شش گیگابایت رم استفاده خواهد کرد و ممکن است قدرت‌مندترین نسخه از گلکسی اس 9 پلاس به 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده باشد. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.