آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

January 6, 2018
13:41 شنبه، 16ام دیماه 1396
کد خبر: 86999

فراخوان اخذ مشاوره عمومی درخواست انصراف و لغو پروانه‌های ارائه خدمات ارتباطی ثابت (Servco)

با عنایت به صدور پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) بر اساس مصوبه جلسه شماره ۲۱۱ مورخ ۹۳/۱۲/۲۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای متقاضیان حائز شرایط (تا این زمان به تعداد ۵۸ پروانه) و نظر به اهمیت حوزه ارائه خدمت بر بستر ارتباطات و شبکه در کشور، که به کارآمدی هرچه بیشتر بخش ICT در تسهیل، رفاه و دسترسی مردم به اطلاعات و خدمات موردنظر آنها کمک خواهد کرد؛ توجه به ساماندهی هرچه بیشتر این بخش (حوزه خدمات بر بستر ارتباطات ثابت) ازجمله دغدغه‌ها و موارد موردنظر سازمان بوده، هست و خواهد بود. ازاین‌رو براساس درخواست اخیر تعدادی از دارندگان پروانه‌های مزبور که به دلایل متفاوت ارائه شده، از جمله عدم برداشت دقیق از وظایف محوله و مختص آن دارندگان پروانه و یا عدم تدوین یک طرح تجاری کارا و یا عدم وجود تجربه کاری در این حوزه و… انصراف از ادامه فعالیت و ابطال پروانه خود را از سازمان تقاضا داشته‌اند. این سازمان بر آن شد تا با اشتراک گذاری دیدگاه‌های خود و تصمیمات مقرر در کمیسیون تخصصی (ذیل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) نقطه نظرات بخش، متخصصین و صاحب‌نظران این حوزه را دریافت نماید، تا با دریافت تمامی نظرات، امکان تصمیم سازی هرچه بهتر از این مسیر، میسر گردد.

در این راستا ذکر چند نکته لازم است:
این دسته از دارندگان پروانه تقاضای پرداخت مبالغ حق‌السهم و حق امتیاز پروانه را صرفاً تا زمان ارائه درخواست انصراف خود به سازمان مطرح نموده‌اند.
برابر مفاد پروانه، در ذیل مواردی که امکان لغو پروانه را برای سازمان ممکن می‌سازد، عدم فعالیت یک‌ساله دارنده پروانه پس از صدور پروانه می‌باشد و از سویی دیگر برابرِ بندی دیگر از پروانه، دریافت باقیمانده حق امتیاز پروانه به‌صورت یکجا در صورت لغو پروانه لحاظ شده است.

بررسی آن دسته از نقطه نظرات، مدنظر این سازمان خواهد بود که حداکثر تا تاریخ ۹۶/۱۰/۲۵ و از طریق مکاتبه با کدپستی ۱۶۳۱۷۱۳۷۶۱ به آدرس: تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از پل سید خندان، روبروی خیابان شهید قندی، ورودی شماره ۱۷، ساختمان شماره یک و یا ارسال ایمیل: survey@cra.ir و با ذکر شماره فراخوان به این سازمان/معاونت بررسی های فنی و صدور پروانه واصل شده باشد.

نقطه نظرات کمیسیون تخصصی:
“در صورت درخواست دارنده پروانه برای انصراف از ادامه فعالیت پیش از پایان اعتبار پروانه و در صورتیکه شرایط لغو برآن حاکم نگردد، سازمان می‌تواند نسبت به وصول حق امتیاز متعلقه تا پایان همان سال قراردادی اقدام و به اعتبار پروانه خاتمه دهد؛ مشروط بر آنکه دارنده پروانه اقدامات زیر را به انجام و تأییدیه آن را از سازمان اخذ نماید:

۱- تعیین تکلیف مشترکین در ظرف مدت تعیین‌شده از سوی سازمان
۲- تسویه تمامی بدهی‌ها تا زمان اعلامی از سوی سازمان”

سؤالات:
۱- نظر شما در خصوص انصراف و نحوه خروج دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت (Sevco) براساس مقررات موجود چیست؟
۲- نظر شما در خصوص تنظیم و کنترل صدور پروانه با مقررات سخت‌گیرانه در هنگام خروج چیست؟
۳- به‌طور کلی برای ورود (صدور پروانه) و خروج (لغو یا پذیرش انصراف پروانه) این دسته از دارندگان پروانه که دارنده پروانه شبکه نبوده و به‌طور خاص از یکی از منابع کمیاب (فرکانس) استفاده نمی‌کنند، البته امکان استفاده از منبع کمیاب شماره را دارند، چیست؟
۴- نظر شما در خصوص پیش‌نویس مصوبه تهیه شده چیست؟
۵- نظر شما در رابطه با پرداخت حق السهم و کف تضمین آمده در پروانه علاوه بر اقساط حق امتیاز برای این دسته از دارندگان پروانه چیست؟
۶- نظر شما برای توانمندسازی این حوزه (ارائه خدمات بر بستر ارتباطات ثابت) و فعالین این بخش چیست؟
۷- سایر موارد و نقطه نظرات خود را در رابطه با این دسته از دارندگان پروانه و ادامه فعالیت با موفقیت آنان را ذکر فرمایید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.