فناوری

January 7, 2018
9:29 یکشنبه، 17ام دیماه 1396
کد خبر: 87014

چهار دلیل برای استفاده از چراغ هوشمند در خانه

امروزه که بازار گجت‌های هوشمند خانگی پر تب و تاب شده است، استفاده از چراغ‌های هوشمند می‌تواند کمک به‌سزایی در افزایش زیبایی و امنیت منازل کاربران خواهد کرد.

گجت‌های هوشمند متعددی این روزها به کمک کاربران و مشتریان بسیاری در عرصه وسایل تکنولوژی آمده است و شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان بدنبال طراحی و ساخت محصولات جدید و کاربردی هستند تا بتوانند رضایت و اطمینان خاطر بیشتری را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند.

از زمانی که اسپیکرهای هوشمند به بازار تکنولوژی قدم نهادند، می توان گفت عرصه گجت‌های هوشمند دچار تغییر و تحولات مثبت بسیاری شد چراکه پس از آن ما شاهد معرفی و عرضه محصولات هوشمند بسیاری همچون زنگ در هوشمند، ترموستات و تنظیمگر دمای خانه هوشمند، پنکه هوشمند، چراغ های هوشمند و غیره بودیم.

در این گزارش ما به بررسی مختصری از کاربردها و فواید چراغ های هوشمند خانگی خواهیم پرداخت:

۱. کنترل از راه دور

حتما تابحال برایتان پیش آمده است که هنگام ترک خانه و سفرهای نسبتا طولانی، یک یا چند چراغ را در خانه روشن بگذارید. این کار اولا هرگز دزدان و سارقان را فریب نمی‌دهد چراکه آنها می‌دانند شما به طور مداوم و شبانه‌روزی چراغ خانه‌تان روشن نمی‌ماند و دوما اینکه برق و انرژی بسیار زیادی اتلاف می شود.

اما هم اکنون با عرضه چراغ‌های هوشمند شما قادر خواهید بود به هنگام سفر، آنها را از راه دور تنظیم کرده تا تنها در شب هنگام روشن شوند و در روشنایی روز به طور خودکار خاموش شوند. این کار بسیار طبیعی جلوه می دهد و افراد غریبه و سارقان احتمالی واقعا تصور می کنند که خانه خالی نبوده و ساکنین آن هم در آن سکونت دارند. در ضمن، این چراغ های هوشمند از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و به مصرف بهینه برق کمک بسزایی خواهد کرد.

این قابلیت بدین معناست که شما با نصب اپلیکیشن مربوطه، قادر خواهید بود از هر جایی که در آن حضور دارید، نور خانه خود را کنترل و تنظیم کنید.

۲. تغییر رنگ

بسیاری از شهروندان از نور لامپ های معمولی که معمولا نورهای خسته کننده، غیر طبیعی و تکراری زرد و سفیدی را برای محیط خانه ایجاد می کنند، اظهار نارضایتی و خستگی می کنند. بنابراین با استفاده و نصب این چراغ های هوشمند در خانه، شما می توانید رنگ نورهای حاصل از این چراغ های هوشمند را تغییر داده تا با مدل، رنگ و طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان هماهنگی بیشتری داشته باشد. به طور قطع، تغییر رنگ نورهای داخل منزل می تواند تا حدی بسیار زیادی حس و حال داخل خانه را عوض کرده و به آن حس و حال و روحیه جدیدی بدهد.

۳. پخش موسیقی به هنگام تغییر رنگ

برخی از چراغ‌های هوشمند هم زمان با تغییر رنگ نور، موسیقی های متناسب با آن را پخش می کند که این امر می تواند کاربرد آن را علاوه بر منازل، در سایر اماکن عمومی و حتی فروشگاه‌ها نیز افزایش دهد. 

۴. کمک به بهبود خواب کاربران

کاربران با استفاده از چراغ‌های هوشمند، می توانند به کیفیت و بهبود کیفیت خواب خود کمک به سزایی کنند. این بدین معناست که کاربران به هنگام خواب می توانند چراغ های هوشمند موجود در اتاق خواب خود را به گونه تنظیم کنند که به طور کاملا هوشمندانه و تدریجی نور اتاق را کم کند. این امر می تواند به افزایش کیفیت خواب کاربران کمک به سزایی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.