رگولاتوری

January 10, 2018
16:08 چهارشنبه، 20ام دیماه 1396
کد خبر: 87153

مسئله کشور مسدود کردن یک پیام رسان نیست/ فضای سایبری مدیریت شود

 جانشین قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه فضای مجازی و مسدود کردن یک پیام رسان مسئله کشور نیست، گفت: چنانچه فضای مجازی مدیریت نشود تبدیل به یک چالش ملی خواهد شد.

محمد رضا فرجی پور صبح چهارشنبه در جلسه رزمایش سایبری استان سمنان (پایلوت کشوری) به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه مسئله کشور مسدود کردن یک پیام رسان نیست بلکه ریشه حکمرانی یک عده از پیام رسان ها باید خشکانده شود، ابراز داشت: چنانچه فضای مجازی مدیریت نشود تبدیل به یک چالش ملی خواهد شد لذا مدیریت فضای سایبری امروز یک ضرورت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی برای کسانی که می خواهند بر دنیا حکومت کنند جذابیت دارد، افزود: این رزمایش در واقع مدیران را متوجه خطر سایبری می کند لذا باید رویکرد درستی را در صیانت و امنیت فضای سایبری داشته باشیم.

جانشین قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه آموزش درسطح مدیران ارشد موثر در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها یک ضرورت است، ابراز داشت: غوطه ور شدن دستگاه ها در فضای سایبری باعث از دست دادن فرصت های ارزشمند و مواجه با تهدیدهای بسیار شد لذا امروز مراقبت از فعالیت در این فضا به عنوان یک ضرورت، همت و خرد جمعی را می طلبد.

فرجی پور با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یک بستر برای حکمرانی دنیا باید مدیریت شود، ابراز داشت: ۲۵ سند دفاع سایبری دنیا را مورد مطالعه قرار دادیم و نتیجه تحقیقات نشان داد بسیاری از کشورهای دنیا سند راهبردی امنیت سایبری و دفاع سایبری دارند که باید این مهم در کشور نیز تبیین شود.

وی افزود: در دنیا گروهی منکر تهدید فضای مجازی و آسیب های ناشی از آن هستند و عده دیگر با نگاهی بدبینانه فضای مجازی را صرفا تهدید می دانند و امنیتی با آن برخورد می کنند وما وظیفه داریم ببینیم دنیا امروز چه رویکردی دارد و در راستای آن از این فضا صیانت کنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.