فناوری

January 12, 2018
13:40 جمعه، 22ام دیماه 1396
کد خبر: 87208

همکاری ال جی و اپل برای ساخت آیفون تاشو

پس از جنجال درباره احتمال معرفی یک گوشی هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش منعطف، اپل هم برای توسعه این طرح دست به کار شد. این غول تکنولوژی آمریکایی احتمالا قصد دارد پنل‌های منعطف OLED موردنیازش را برای این گوشی از ال جی تهیه کند.

گزارش‌های متعددی در ماه‌های اخیر منتشر شده است که ادعا می‌کنند کمپانی اپل قصد دارد در پاسخ به احتمال ساخت گوشی منعطف Galaxy X سامسون" با صفحه نمایش تاشو یک گوشی هوشمند تقریبا مشابه تولید کند. اپل به همین خاطر قصد دارد با کمپانی ال جی همکاری کند و اولین آیفون تاشو را به زودی توسعه دهد. Innotek LG عهده‌دار مسئولیت توسعه مدار منعطف شده و بخش LG Display هم قرار است صفحه نمایش تاشو آیفون تازه را تولید کند. این بخش تابع ال جی حالا پتنتی برای یک گوشی با صفحه نمایش تاشو ثبت کرده و اسناد مربوط به آن هم چند روز پیش در پایگاه داده‌های WIPO منتشر شده است.

LG Display درواقع طرحی را درباره یک دستگاه هوشمند مجهز به صفحه نمایش ثبت کرده است که از یک بخش جداشدنی در طراحی صفحه نمایش تاشو پشتیبانی می‌کند. این طرح در مارس سال 2017 ثبت شده بود اما اسناد مربوط به آن تازه منتشر شده است. در اسناد آن اشاره شده که این دستگاه دارای دو صفحه نمایش مجزا است و این دو پنل توسط لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. همین لولا کمک می‌کند دستگاه به شکل تاشو و مطابق آنچه در تصویر شاهد هستیم، بسته شود. کمپانی اپل می‌تواند به کمک این طراحی یک گوشی آیفون را از نظر ابعاد و اندازه توسعه دهد و صفحه نمایش آن را به اندازه آیپد هم برساند.

کمپانی اپل برای تامین پنل‌های نمایش OLED مناسب برای آیفون 10 کاملا به سامسونگ که یکی از بزرگ‌ترین رقیبانش است، متکی بود. اگر خاطرتان باشد، قبلا شایعه شده بود که این غول تکنولوژی امریکایی قصد دارد برای جلوگیری از لو رفتن طراحی محصولاتش دیگر با سامسونگ همکاری نکند. حالا پس از انتشار اسناد پتنت منسوب به آیفون آینده‌ با طراحی صفحه نمایش منعطف آن هم توسط LG Display، گزارش‌های قبلی بیش از پیش واقعی به نظر می‌رسند. ظاهرا ال جی قرار است جایگزین سامسونگ شود و مسئولیت تامین پنل‌های مربوط به آیفون‌های آینده یا حداقل این آیفون تاشو را بر عهده بگیرد. این برنامه همچنین ممکن است به افزایش حجم تولید و کاهش هزینه هم منجر شود و به نفع اپل باشد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش‌های منعطف ال جی هم از پنل OLED استفاده می‌کنند.

اسناد طرح ثبت شده تازه نشان می‌دهند که ال جی در صدد توسعه و ساخت یک گوشی هوشمند با پنل نمایش تاشو است و ما هم حدس می‌زنیم که این طراحی متعلق به اپل باشد و ال جی درواقع قصد داشته باشد گوشی تاشو پیش رو را برای اپل تولید کند. البته این نکته را هم بگوییم که تکنولوژی توسعه و ساخت این گوشی‌ها با صفحه نمایش تاشو و منعطف به این زودی‌ها تکمیل نمی‌شود و احتمالا در سال 2018 شاهد معرفی هیچ گوشی هوشمندی با این طراحی نوین نخواهیم بود. در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره توسعه یک گوشی با طراحی مشابه به نام Galaxy X منتشر و گفته شد که سامسونگ قصد دارد به زودی از آن رونمایی کند. حالا با آغاز سال 2018 گزارش‌های تازه‌ای منتشر شده است که ادعا می‌کنند گوشی مذکور احتمالا تا سال 2019 هم وارد بازار نمی‌شود. اولین گزارش‌ها پس از انتشار اسناد پتنت پیش رو هم معتقدند که گوشی آیفون با طراحی صفحه نمایش هوشمند احتمالا تا سال 2020 میلادی رونمایی نمی‌شود. پتنت‌های مختلفی در خلال ماه‌های اخیر در این باره توسط سازندگان مختلف ثبت شده‌اند اما هیچ‌کدام به زودی به واقعیت نمی‌پیوندند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.