بازار سرمایه

رسانه‌های اجتماعی

January 12, 2018
22:42 جمعه، 22ام دیماه 1396
کد خبر: 87213

قاضی خرم‌آبادی: فیلتر تلگرام موجب رونق اقتصادی کشور شده است

 
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطلبی را در کانال شخصی اش در پیام‌رسان داخلی «سروش» پیرامون فیلتر تلگرام نوشت.
 
به گزارش ایسنا متن یادداشت عبدالصمد خرم‌آبادی به شرح زیر است:
 
"بررسی های به عمل آمده حاکی است علیرغم  تبلیغات پرحجم جهت استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به تلگرام، فعالیت تلگرام در فضای مجازی کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است. خوشبختانه تا کنون چند میلیون  از کاربران تلگرام  به پیام‌رسانهای داخلی مهاجرت کرده‌اند.
طی مدت کوتاهی که تلگرام فیلتر شده است پیام رسان‌های اجتماعی بومی مشابه آن مانند "سروش" ، "بله"، "آی گپ' و ، "گپ"  رشد  کمی و کیفی فوق العاده‌ای داشته‌اند.
اگر وزارت ارتباطات در اجرای وظایف خود برخی دیگر از موانع موجود بر سر راه پیام‌رسانهای داخلی را بر دارد آن‌ها بزودی قله های موفقیت را فتح  و کشور را از وابستگی به بیگانگان در این حوزه نجات خواهند داد.
سرمایه‌گذاران و مدیران پیام رسان‌های بومی وقتی که استقبال بی نظیر مردم را باور کردند علاوه بر استفاده بیشتر از متخصصان و به‌کارگیری سرمایه‌های انسانی سرمایه‌گذاری مالی قابل توجهی را در فضای مجازی انجام داده و سرورها و تجهیزات فنی زیادی را خریداری و نصب کرده اند ولی تا کارشان به نتیجه برسد نیازمند حمایت جدی دولت هستند.
آقای مهندس آذری جهرمی در مناظره تلویزیونی که قبل از وزیر شدنشان با بنده داشتند، اذعان نمودند مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی می‌تواند سه هزار میلیارد تومان درآمد برای بخش داخلی به دنبال داشته باشد.
 
بنده معتقدم درآمد اقتصادی ناشی از رونق پیام رسان‌های بومی برای کشور دهها هزار میلیارد تومان است. با بیرون راندن دشمن از قسمتی از فضای مجازی کشور اندک اندک اقتصاد مقاومتی در این فضا در حال شکل گرفتن است .
عده ای با دادن وعده  دائمی نبودن فیلتر تلگرام رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فضای مجازی  و تحقق اقتصاد مقاومتی در این فضا را کند می‌کنند.
جلوگیری از فعالیت تلگرام علاوه بر اینکه موجبات رونق اقتصادی کشور  و ممانعت از جاسوسی اطلاعاتی دشمنان را فراهم نموده،  نقشه و برنامه چند ساله آنها برای برهم زدن نظم و امنیت کشور و استمرار تهاجم فرهنگی را نقش بر آب کرده است."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.