فناوری

January 13, 2018
11:25 شنبه، 23ام دیماه 1396
کد خبر: 87225

جنرال موتورز خودرو تمام خودران بدون فرمان و پدال می‌سازد

شرکت خودروسازی جنرال موتورز در نظر دارد تا سال 2019 اولین خودرو تمام خودران و بدون فرمان یا پدال خود را ارائه دهد.

شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد که بنا دارد تا سال 2019 تولید خودروهای خودران را که در آنها از کنترلگرهای سنتی مانند فرمان یا پدال استفاده نمی‌شود به حجم انبوه برساند.

بیانیه جنرال موتورز در این زمینه یک اتفاق مهم برای آینده خودروسازی از جانب یکی از سه شرکت بزرگ صنعت خودروسازی آمریکا است و مطمئنا باعث تقویت این صنعت در آستانه نمایشگاه خودرویی"دیترویت" (Detroit) درهفته آینده خواهد شد.

این خودرو، نسل چهارم مدل تمام الکتریکی و خودران شورولت "بولت" است که به تازگی در جاده‌های عمومی "سانفرانسیسکو" و "فینیکس"(مرکز ایالت آریزونا) آمریکا در حال آزمایش است.

دان امان، رئیس جنرال موتورز گفت: این لحظه‌ای هیجان انگیز درتاریخ خودروهای خودران برای توسعه انبوه این خودروها و تولید اولین خودرو بدون کنترلگرهای رانندگی است. و ما باید این خبر را به همه اعلام کنیم.

جنرال موتورز قصد دارد تا با عرضه خودروهای تمام خودران در یک زمان کوتاه، رقبای قدیمی و جدید خود را برای ساخت و راه‌اندازی اتومبیل‌های رباتیک به یک رقابت بزرگ دعوت کند. پیش از این شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده بود که تا سال 2021 یک خودرو خودران و مستقل از فرمان و پدال ارائه خواهد کرد. این در حالی است که "پروژه خودروسازی گوگل" (Waymo) در حال آماده سازی اولین سرویس کرایه آنلاین خودرو در "فونیکس" با ناوگان متشکل از مینی ون‌های تمام خودران است. گرچه که این خودروها همچنان فرمان و پدال دارند. 

امان اظهار کرد که این شرکت در پی برآوردن استاندارها به شکل دیگری است. یک خودرو بدون فرمان نیازی به ایربگ در بخش فرمان ندارد و کاری که ما باید انجام دهیم این است که در دو سمت مسافر ایربگ قرار دهیم. پس این روشی متفاوت برای تامین استانداردها است و درخواست آن در انتظار تایید است.

تاکنون جنرال موتورز گزارشی از بروز تصادف نداشته است اما در هر یک از این خودروهای خودران دو عدد دستگاه ضبط اطلاعات برای ذخیره و محافظت از اطلاعات به هنگام وقوع تصادف، وجود دارد. اطلاعات جمع آوری شده شامل اطلاعاتی از حسگرهای خودرو، فعالیت خودرو و هر نوع سوء عملکرد آن است. دستگاه ضبط اطلاعات مانند جعبه سیاه در هواپیماها عمل می‌کند و در سخت‌ترین تصادفات سالم می‌ماند.

گزارش‌ها راجع به اولین خودروی تمام خودران جنرال موتورز حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران را جذب خود خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2030 حداقل 20 خودرو الکتریکی جدید دیگر را به بازار عرضه کند وهدف آن این است که خودروهایی که با باتری کار می‌کنند را به جریان اصلی در صنعت خودرو تبدیل کند.

امان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم این فناوری صنعت خودرو جهان را تغییر خواهد داد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم به سرعت این فناوری را گسترش دهیم .

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.