تحلیل بازار

January 13, 2018
23:45 شنبه، 23ام دیماه 1396
کد خبر: 87253

8 گوشی برتر که تا قبل از عید منتظر ورودشان به بازار هستیم

قصد داریم به معرفی ۸ گوشی بپردازیم که به احتمال زیاد تا قبل از عید وارد بازار کشورمان خواهند شد. خوشبختانه تمام برند‌های ذکر شده دارای نمایندگی و پشتیبانی رسمی در کشورمان هستند که باعث می‌شود قیمت گوشی‌های جدید با سرعت بیشتری به ثبات قیمت برسند. با ما همراه باشید.

LG – Q8
کیو ۸ را می‌توان وی ۲۰ جدید در ابعادی کوچک‌تر خطاب کرد. Q8 به جز وزن، اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری تفاوتی با V20 پرچمدار سال گذشته ال‌جی ندارد. با این که Q6 و Q8 تقریبا به صورت همزمان معرفی شدند اما فقط شاهد ورود Q6 به بازار ایران بودیم. به نظر می‌رسد اگر مدیاپردازش تصمیم به وارد کردن این گوشی به بازار کشورمان کند، هماند Q6 تجربه خوبی را در ضمینه فروش و استقبال کاربران کسب خواهد کرد.

LG – V30
وی ۳۰ پرچمدار جدید ال‌جی پس از گذشت ماه‌ها از عرضه جهانی به بازار جهانی، همچنان به کشورمان راه نیافته است. طی این مدت برای بسیاری از افراد این سوال پیش‌آمده بود که بلاخره چه زمانی باید منتظر ورود این گوشی در بازار ایران باشیم؟ مدتی پیش جی‌اس‌ام طی مصاحبه‌ای اختصاصی که با با آقای مزدک ابراهیمیان، عضو هیئت مدیره و معاونت برند مدیاپردازش انجام داد مشخص شد تا سرانجام پرچمدار جدید ال‌جی به احتمال زیاد اواسط بهمن ماه امسال وارد بازار خواهد شد. بدین ترتیب ورود V30 تا قبل از عید حتمی است و اگر شما قصد خرید این گوشی را دارید بهتر کمی صبر کنید.

(Nokia 6 (2018
گویا نوکیا تصمیم گرفته تا شیوه نام گذاری گوشی‌هایش را مشابه سامسونگ انجام دهد. نسخه جدید نوکیا ۶ با نام نوکیا ۶ (۲۰۱۸) مدتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد که نسبت به نسل گذشته با بهبودهای جزئی و کمی ایجاد تغییر در طراحی همراه است. پردازنده نسخه ۲۰۱۸ نوکیا ۶ به اسنپ‌دراگون ۶۳۰ و رم به ۴ گیگابایت ارتقا یافته است. نوکیا توانسته با کمی تغییر طراحی در قاب جلویی گوشی حاشیه اطراف صفحه‌نمایش را به میزان ٪۲.۵ نسبت به مدل سال گذشته کاهش دهد، البته شاید در نگاه اول چندان محسوس نباشد اما به مراتب باعث خوش‌دست‌تر شدن گوشی شده است. با این که نوکیا ۶ (۲۰۱۸) مجهز به همان باتری ۳،۰۰۰ میلی‌آمپری مشابه سال گذشته است، اما به لطف مصرف بهینه‌تر پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۳۰ و به کارگیری از استانداردهای جدید مانند بلوتوث ۵.۰ دوام باتری بهتری خواهد داشت. همچنین نسخه جدید نوکیا ۶ به فناوری شاٰرژ سریع مجهز شده که کاربر می‌تواند به وسیله آن در کمتر از نیم ساعت باتری گوشی را تا ۵۰ درصد شارژ کند.

(Samsung Galaxy A8 (2018
پس از این که ال‌جی میان‌رده جدیدش Q6 را با صفحه‌نمایش کم حاشیه مشابه گوشی‌های پرچمدار با قیمت بسیار مناسب روانه بازار کرد، باعث شد تا سامسونگ به این بیاندیشد تا روال ال‌جی و دیگر کمپانی‌ها نظیر هواوی را پیش گیرد. نسخه ۲۰۱۸ گلکسی ای ۸ دستخوش تغییرات کاملی در بخش طراحی شده است. کاهش چشمگیر حاشیه اطراف صفحه‌نمایش ظاهر جدیدی به این گوشی داده و بسیار خوش‌ دست‌تر از نسل قبلی شده است. با این که دوربین اصلی از یک لنز تکی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد اما دوربین سلفی (A8 (2018 مجهز به لنز دوگانه ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی است که می‌توان گزینه مناسبی برای دوستداران سلفی باشد.

(Samsung Galaxy A8+ (2018
برادر بزرگ (A8 (2018 با نام (A8+ (2018 روانه بازار خواهد شد که مشخصات سخت‌افزاری آن در بسیاری از موارد مشابه با (A8 (2018 است. از تفاوت‌های (A8+ (2018 نسب به (A8 (2018 می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۶ اینچی، ظرفیت و دوام بالاتر باتری اشاره کرد. همچنین (A8+ (2018 یک نسخه گران‌تر با رم ۶ و حافظه‌داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد که هنوز مشخص نیز کدام نسخه به صورت رسمی به بازار کشورمان راه پیدا کند.

Huawei Nova 2s
سری نووا گوشی‌های هواوی از همان نسل اول سر و صدای زیادی به پا کرد و به دلیل امکاناتی مشابه گوشی‌های پرچمدار با فروش خوبی در بازار‌های جهانی مواجه شد. Nova 2s طراحی بسیار زیبا و دلنشینی دارد و حاشیه اطراف صفحه‌نمایش به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. دوربین اصلی این گوشی مجهز به دو لنز ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی است که دریچه دیافراگم هر دو f/1.8 است و این طور که به نظر می‌رسد تصاویر پرتره زیبا و با کیفیت را باید ثبت کند. دوربین سلفی نیز دو لنز ۲۰ و ۲ مگاپیکسلی دارد که توان ثبت عکس‌های سلفی با زاویه عریض‌تری را دارد. صفحه‌نمایش ۶.۰ اینج با رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا، مشخصات سخت‌افزاری عالی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و سیستم‌عامل به روز اندروید ۸.۰ اوریو را می‌توان از دیگر قابلیت‌های برتر نووا ۲ اس دانست. پیش‌بینی می‌شود این گوشی تا آخر سال جاری وارد بازار کشورمان شود.

+HTC U11
یو +۱۱ نسخه به‌روز و پیشرفته‌تر یو ۱۱ محسوب می‌شود. این گوشی تنها پس از گذشت ۶ ماه از یو ۱۱ به صورت رسمی معرفی شد. +U11 باتری‌ای با ظرفیت ۳،۹۳۰ در دل خود جای داده که باعث افزایش چشمگیر دوام باتری نسبت به مدل قبلی شده است. در نگاه اول یو +۱۱ شباهت بسیار زیادی به پیکسل ایکس ال ۲، پرچمدار گوگل دارد. اسپیکر بوم ساند این گوشی در نوع خود بی‌نظیر است و برای طرفداران موسیقی گوش کردن قابلیتی لذت بخش خواهد بود. سیستم عامل یو +۱۱ جدیدترین نسخه اندروید یعنی ۸.۰ (اوریو) است و به روزرسانی‌هایش را مستقیم توسط گوگل دریافت می کند. در مجموع یو +۱۱ را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار امسال دانست اما کم و کاستی‌هایی مانند نداشتن قابلیت شارژ بی‌سیم و دوربین با لنز دوگانه باعث شده تا خریداران سراغ دیگر برند‌ها بروند.

Nokia 7
نوکیا ۷ حدود سه ماه پیش به صورت رسمی توسط نوکیا معرفی گردید. در واقع این گوشی نسخه جمع و جورتر نوکیا ۶ با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته‌تر است. پردازنده این گوشی اسنپ‌دراگون ۶۳۰ همراه با رم ۴/۶ گیگابایتی است. دوربین سلفی نوکیا ۷ در کمال تعجب ۵ مگاپیکسل است، در صورتی که نسخه ۲۰۱۷ نوکیا ۶ که مدت‌ها قبل معرفی و روانه بازار شد مجهز به سنسور ۸ مگاپیکسلی است! درگاه USB-C، پشتیبانی از شارژ سریع 18W, 9V/2A، طراحی زیبا، بلوتوث نسخه ۵ بدنه از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ از نکات مثبت این گوشی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.