فناوری

January 14, 2018
19:41 یکشنبه، 24ام دیماه 1396
کد خبر: 87271

شبکه 5G در سال جاری عرضه خواهد شد

اپراتور AT&T متعلق به ایالات‌متحده در پی ایجاد شبکه موبایل 5G جدیدی است که بتواند با مشخصات رادیو جدید 5G مطابقت پیدا کند.

نسل جدید ارتباطات در پیش است و به نظر می‌رسد از هم اکنون، تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب این مسئله به شدت در جریان است، ضمن اینکه بازار رقابت در بین بازیگران مهم برای داشتن نقش درجه اول در این حوزه نیز داغ شده است.
به تازگی اپراتور AT&T متعلق به ایالات‌ متحده اعلام کرده در پی ایجاد شبکه موبایل 5G جدیدی است که بتواند با در آینده نزدیک به بازار عرضه نماید.
فناوری 5G در حال حاضر به عنوان یکی از جدیدترین دستاوردها در زمینه ارتباطات و نیز اینترنت همراه شناخته می‌شود که البته بسیاری از اپراتورها در سراسر جهان در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های خود برای ارائه این فناوری به کاربرانشان هستند.

در این میان نیز یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین اپراتورهای آمریکا که با نام AT&T شناخته می‌شود، اظهار داشته است که سرویس جدید 5G -که با نام رادیو جدید 5G شناخته می‌شود- را تا پایان سال میلادی جاری در 12 شهر این کشور راه‌اندازی نموده و خدمات آن را به کاربران خود ارائه خواهد کرد.

با این‌ وجود، این شرکت هنوز نامی از این 12 شهر نبرده است،‌ ضمن اینکه جدیدترین دستگاه‌هایی که بروزرسانی مرتبط با این فناوری جدید را دریافت خواهند کرد نیز معرفی نکرده است.
البته مقامات این شرکت در طی اظهارات خود در این خصوص، اعلام کرده‌اند که این فناوری جدید نحوه زندگی، کار و البته تفریحات ما را تغییر خواهد داد و خدماتی بسیار فراتر از انتظار به همه مشتریان عرضه خواهد نمود.

همانطور که این شرکت تصریح نموده، باید در نظر داشت که فناوری 5G حال حاضر هنوز به‌صورت کامل در ایالات‌ متحده در دسترس نیست و تنها 23 شهر، تحت پوشش آن هستند.

با این‌ وجود، AT&T اظهار داشته است که این ویژگی را تا پایان سال میلادی جاری برای صدها شهر دیگر نیز در دسترس قرار خواهد داد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.