فناوری

January 17, 2018
13:02 چهارشنبه، 27ام دیماه 1396
کد خبر: 87333

تولید گوشی سازگار با نسل پنجم شبکه های همراه

شرکت موتورولا با همکاری لنووو به زودی گوشی Moto Z۳ را عرضه می کند که با شبکه های پرسرعت مخابراتی نسل پنجم سازگاری خواهد داشت.

در حالی که هنوز شبکه های نسل پنجم تلفن همراه مراحل آزمایشی را در دنیا پشت سر می گذارند، رقابت شرکت های سازنده گوشی های هوشمند برای عرضه محصولات سازگار با این استاندارد مخابراتی آغاز شده است.

گفته می شود علاوه بر مدل ساده Moto Z۳ مدل دیگری از آن با امکانات چندرسانه ای بیشتر و متنوع تر به نام Moto Z۳ Play هم در راه خواهد بود. البته هنوز در مورد جزئیات و مشخصات فنی گوشی های یادشده اطلاعات چندانی در دست نیست.

گفته می شود این دو گوشی مجهز به نمایشگرهای ۶ اینچی هستند که در مقایسه با نمایشگرهای ۵.۵ اینچی گوشی های Moto Z۲ Force  و  Moto Z۲ Playپیشرفتی رو به جلو محسوب می شود.

در این گوشی های جدید هم خبری از دکمه Home نیست و لذا در آنها از نمایشگر فراگیر استفاده شده است. دقت این گوشی های ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بوده و نسبت تصویر در آنها ۱۸ به ۹ خواهد بود.

در گوشی های یادشده از فناوری دوربین دوگانه نیز استفاده شده، هر چند دقت دوربین های مذکور مشخص نیست. فناوری تشخیص چهره از جمله دیگر امکانات این گوشی هاست.

پردازنده اصلی این گوشی ها از نوع Snapdragon ۸۳۵ بوده و احتمالا در آنها از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می شود. قیمت گوشی یاد شده هنوز اعلام نشده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.