فناوری

January 17, 2018
21:16 چهارشنبه، 27ام دیماه 1396
کد خبر: 87343

اپل، کاهش سرعت محصولات خود را تکذیب کرد

شرکت اپل به‌تازگی گزارشی منتشر نموده است که بر مبنای آن، به‌هیچ‌ عنوان قصد پیاده‌سازی برنامه کاهش سرعت دستگاه‌های دارای باتری قدیمی را بر روی آی پد، مک بوک و اپل واچ ندارد.

شرکت اپل به‌تازگی گزارشی منتشر نموده است که بر مبنای آن، به‌هیچ‌ عنوان قصد پیاده‌سازی برنامه کاهش سرعت دستگاه‌های دارای باتری قدیمی را بر روی آی پد، مک بوک و اپل واچ ندارد.

چندی پیش مشخص شد که شرکت اپل عمداً سرعت گوشی‌های آیفون‌ مجهز به باتری‌های قدیمی و رو به فساد را کاهش داده است و انتشار این خبر، واکنش‌های منفی بسیاری را در پی داشت.
در همین راستا نیز اپل بلافاصله درباره علت اتخاذ چنین تصمیمی، رسماً توضیح داد که باتری‌های قدیمی و فاسد توان تأمین نیروی موردنیاز برای عملکرد بالای آیفون را نداشته و در نتیجه موجب خاموش شدن دستگاه می‌شوند.

بدین‌‌‌ترتیب، این کاهش سرعت در واقع سیاست اتخاذ شده اپل در راستای خاموش نشدن آیفون‌های فوق‌الذکر بوده که با برداشت‌های متفاوتی روبرو شده است.

نگرانی‌ها صرفاً به گوشی‌های آیفون محدود نماند، بلکه کاربران محصولات دیگر اپل را نیز برانگیخت.
در همین راستا، شرکت اپل تصمیم گرفت در این رابطه اظهارنظر رسمی و اعلام نماید که به‌هیچ‌ عنوان قصد پیاده‌سازی این استراتژی را بر روی محصولات و دستگاه‌های دیگر اپل نداشته و این تصمیم، صرفاً منحصر به گوشی‌های آیفون بوده است.

بنا به اعلام این شرکت، یکی از دلایل اصلی این امر، حجم بالای باتری‌های مک‌بوک‌ها و آی‌پدها نسبت به آیفون‌هاست و همین حجم و قدرت زیاد باتری‌ها از خاموشی ناگهانی در این دستگاه‌ها جلوگیری نموده و کاربران این محصولات نباید نگران باشند.

هم‌چنین، باتری مک‌بوک و آی‌پد در مقایسه با آیفون‌ها، به طور نسبی کمتر شارژ شده و در نتیجه، دوام بیشتری خواهند داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.