لبه تکنولوژی

January 19, 2018
11:01 جمعه، 29ام دیماه 1396
کد خبر: 87359

برای تبلیغات کسب‌وکارهای نوپا شرط گذاشتند!

یک فعال حوزه استارت‌آپ‌ها با اشاره به موانع پیش روی توسعه این کسب‌وکارهای نوپا از محدودیت‌های مالی و تبلیغاتی به عنوان اصلی‌ترین این موانع نام برد.

عاطفه نمازی – فعال حوزه کسب‌وکارهای نوپا – با بیان این‌که حدود پنج سال است که به تاسیس یک کسب‌وکار اینترنتی نوپا اقدام کرده است، اظهار کرد: در این مدت که زمان کمی هم نیست، اما شرکت ما به دلیل محدودیت‌های مالی عملا نتوانسته است مورد بهره‌برداری کامل قرار بگیرد، در صورتی که این شرکت بر پایه یک ایده بسیار خلاقانه شکل گرفته است. بسیاری از شرکت‌های مشابه هم‌وضعشان به همین ترتیب است و مهمترین مانع برای توسعه کارشان هم معمولا محدودیت‌های مالی است.

وی در توضیح علل مختلف که بر سر راه توسعه استارت‌آپ‌ها ایجاد مانع می‌کنند، اضافه کرد: هزینه راه‌اندازی یک استارت‌آپ‌ در ابتدای کار بسیار برای صاحبان آن سنگین است. بعد از آن هم از طرفی دیگر هزینه تبلیغات برای کسب‌وکارهای نوپا بسیار سنگین است، چراکه تبلیغات در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است. دولت در این حوزه می‌تواند با حمایت‌های مالی خود به استارت‌آپ‌ها کمک کند.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای نوپا با طرح ایده مشارکت دولت و استارت‌آپ‌های خرد، اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای حمایت از استارت‌آپ‌های خرد و نوپا همیشه اعلام آمادگی می‌کنند که البته برخی اوقات اشکالاتی هم در آن به وجود می‌آید. مثلا در برخی مواقع ممکن است برخی ایده‌آل‌های این استارت‌آپ‌ها اصطلاحا دزدیده شود، در حالی که دولت می‌تواند خود وارد شود و با انجام سرمایه‌گذاری و به عنوان یک شریک تجاری با استارت‌آپ‌ها همکاری کند و در سود و زیان آنها شریک شوند.

نمازی با گلایه از عدم توجه استارت‌آپ‌ها در زمینه‌های تبلیغاتی و عمومی، بیان کرد: برخی اقدامات برای تبلیغات رایگان در نهادهای رسانه‌ای عمومی مطرح شد، اما آنها شرط گذاشتند که استارت‌آپ‌ها باید 10 نفر بیمه را تحت پوشش قرار دهد تا بتواند تبلیغات رایگان انجام دهد، اما مساله ما این است که اگر یک استارت‌آپی 10 نفر بیمه داشته باشد، دیگر نیازی به تبلیغات ندارد، چرا که آن کسب‌وکار توانسته به اندازه کافی بالغ شود، ضمن اینکه همان طور که می‌دانیم شرکت‌های نرم‌افزاری اساسا نیازی به نیروی انسانی بالایی ندارند.

وی با بیان این‌که کسب‌وکارهای نوپا باید در اولویت برنامه‌های حمایتی قرار بگیرند، اظهار کرد: بارها مشاهده کرده‌ام که برخی از کسب‌وکارهای نوپا تا پای امضای قرارداد، مخصوصا برای طراحی اپلیکیشن هم می‌روند، اما در نهایت چون می‌بینند که لحاظ تبلیغاتی کاری از پیش نمی‌برند از بستن قرارداد منصرف می‌شوند.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای نوپا با بیان این‌که در دو سال اخیر استارت‌آپ‌های مربوط به اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار رشد یافته‌اند، گفت: این اپلیکیشن‌ها بعضا ایده‌های بسیار جالبی را هم دنبال می‌کنند، اما درنهایت به دلیل ناشناخته ماندن از گردونه رقابت و بقاء حذف می‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.