لبه تکنولوژی

January 22, 2018
15:28 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87448

بررسی هوشمندسازی تهران برای توسعه نوآوری شهری

همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» با هدف حرکت به سمت شهر هوشمند و توسعه نوآوری شهری، توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار می شود.

محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از برپایی نخستین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه سال جاری خبر داد.

وی گفت: این رویداد که بر اساس رویکردهای نوین مبنی بر حرکت به سمت شهر هوشمند و توسعه نوآوری شهری برگزار می شود به موضوع راهبردی «هوشمند سازی شهر تهران» می پردازد که مورد تاکید سند چشم انداز شهر در افق ۱۴۰۴ نیز است که در آن تهران «شهری هوشمند، دانش پایه و نوآور» تعریف شده است.

فرجود با بیان اینکه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به عنوان متولی راهبری برنامه هوشمند سازی شهر تهران تبیین راهبردها و سیاستهای کلان شهرداری تهران در این خصوص را با جدیت در دستور کار قرار داده است، افزود: برای اجتناب از فعالیت های جزیره ای و پراکنده در این حوزه و حفظ یکپارچگی و تمرکز، با نظر شهردار تهران «دبیرخانه تهران هوشمند» راه اندازی می شود که یکی از فعالیتهای کلیدی آن تدوین و پیاده سازی سند راهبردی «تهران هوشمند» است.

وی با بیان اینکه به این ترتیب مجموعه فعالیت های عملیاتی و اجرایی مربوط به شهر هوشمند در تهران انسجام و شتاب جدی خواهد گرفت، ادامه داد: امروز حرکت به سمت شهر هوشمند در تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که همه ذینفعان شهری شامل شهروندان، کسب و کارها و نهادهای دولتی و عمومی باید برای رسیدن به آن همکاری و همیاری ویژه ای داشته باشند که در این میان نقش شهرداری بسیار کلیدی و محوری است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تاکید کرد: در سال های اخیر اقدامات مختلفی در شهر تهران با موضوع «شهر هوشمند» انجام شده است که با وجود توفیقاتی که وجود داشته، اما متاسفانه هیچگاه هدفگذاری و نقشه راه مشخصی برای حرکت به سمت شهر هوشمند و تحقق شعار «تهران هوشمند» وجود نداشته و تا رسیدن تهران به شهری با استانداردهای جهانی در این زمینه فاصله زیادی داریم.

وی با اعلام ایده ها و طرحهای متعدد تحت عنوان هوشمند سازی تهران افزود: مشکل اصلی در مسیر هوشمند سازی تهران، نبود طرح و پیشنهاد نیست و مشکل اصلی نبود یک دیدگاه جامع و برنامه راهبردی است که این طرحها در قالب آن معنا پیدا کنند و با یکدیگر یکپارچه و هماهنگ باشند و با توجه با محدویتهای منابع، اولویتهای آنها معلوم شود.

فرجود از برگزاری سخنرانی های کلیدی، معرفی فعالیت های انجام شده توسط دستگاههای اجرایی و شهرداری تهران، برنامه ها و طرح های پیش رو برای هوشمندسازی تهران، کارگاه های ارائه محصول، خدمات و میزگردهای تخصصی به عنوان بخش های مختلف این همایش نام برد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: برگزاری نمایشگاهی از آخرین محصولات و خدمات مرتبط به شهر هوشمند از دیگر مواردی است که در این رویداد خواهیم داشت. همچنین با هدف استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و جوان در مدیریت شهری، بخش ویژه استارتاپ های فعال در حوزه شهر هوشمند نیز در این رویداد فعال خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.