فناوری

January 23, 2018
16:10 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87493

موبایل چینی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رونمایی می شود

یک تولید کننده چینی موبایل قصد دارد روز چهارشنبه از نخستین موبایل مجهز به حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر رونمایی کند. این موبایل نمایشگری ۶.۴۳ اینچی دارد.

شرکت چینی Vivo اعلام کرده در ۲۴ ژانویه تلفن هوشمندی مجهز به حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر را رونمایی می کند.

پیش از این قرار بود پرچمدار اپل یعنی آیفون ایکس از این فناوری استفاده کند اما پس از رونمایی مشخص شد به جای این فناوری از اسکن صورت برای احراز هویت در آیفون جدید استفاده شده است.

در هر حال ویوو قبلا اعلام کرده بود این فناوری را با همکاری کوالکام ساخته اما مشخص نکرد آن را برای چه دستگاهی به کار می برد. اما در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی ۲۰۱۸ این شرکت نمونه اولیه موبایل را با فناوری Synaptics رونمایی کرد. به هرحال روز چهارشنبه نسخه اصلی این موبایل را رونمایی خواهد کرد. موبایل مذکور نسخه ای از Vivo X۲۰Plus خواهد بود که در سپتامبر ۲۰۱۷ عرضه شد.

به هرحال موبایل مذکور این بار با حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر عرضه می شود. طبق اطلاعات تولید کننده این دستگاه نمایشگری ۶.۴۳ اینچی و او ال ای دی دارد. پشت دستگاه دو دوربین ۱۲ و ۵ مگاپیکسل وجود دارد و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز جلوی آن تعبیه شده است. همچنین موبایل مجهز به پردازشگر اسنپ دراگون ۶۶۰، RAM ۴ گیگابایت و۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره است.

این دستگاه در چین با قیمت۶۲۴ دلار عرضه می شود و هنوز مشخص نیست  در بازارهای غربی نیز وارد می شود یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.