فناوری

January 27, 2018
11:12 شنبه، 7ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87562

تولید موتور برقی بی صدا برای عبور از سخت ترین موانع

موتورسواری در کوه ها و نقاط ناهموار یکی از چالش های هیجان انگیز است که بسیاری دوست دارند آن را تجربه کنند. اما سروصدای زیاد موتورهای آفرود یک چالش جدی است.

شرکت کیک موفق به تولید موتور برقی تازه ای شده که سروصدای خاصی تولید نمی کند و می تواند بدون آسیب زدن به محیط زیست و تولید دود و آلودگی در زمین های ناهموار حرکت کند.

این موتور که کالک نام دارد در کنار عملکرد خوب، وزن کمی هم دارد و در راستای تحقق هدف به صفر رساندن تولید آلاینده های زیست محیطی ناشی از انتشار سوخت های فسیلی تولید می شود.

در این موتور از یک شاسی منحصر به فرد و موتور پیشرفته ای موسوم به‌ IPM استفاده شده که باعث می شود سرعت آن به حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت برسد. با توجه به برقی بودن این موتور، در آن خبری از دنده و کلاچ نیست.

موتورسیکلت برقی

وزن این موتور حدود ۷۰ کیلوگرم است که تقریبا نصف موتورسیکلت های معمولی است. این موتورسیکلت با یک بار شارژ باتری می تواند حداکثر ۸۰ کیلومتر را طی کند. در این موتور سه حالت رانندگی پیش بینی شده که عبارتند از اکتشاف برای حرکت در مسیرهای دشوار و صعب العبور با سرعت حداکثر ۴۵ کیلومتر در ساعت، حالت کاوش برای مسیرهای طولانی تر و کم و بیش عادی و در نهایت حالت هیجان برای حرکت با حداکثر سرعت در مسیرهای جاده ای معمولی. پیش فروش این موتور با قیمت ۱۴۰۰۰ دلار از مدتی قبل آغاز شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.