لبه تکنولوژی

January 30, 2018
16:51 سه شنبه، 10ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87634

در آمریکا؛ دورکاری و خرید آنلاین مصرف انرژی را کاهش داد

در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان به دنبال یافتن راه هایی برای کاهش مصرف انرژی هستند، دورکاری و خرید آنلاین می تواند یک راه حل عمده تلقی شود.

اگر چه آمریکایی ها در حال توسعه فعالیت های تجاری و حرفه ای خود هستند، اما مصرف انرژی توسط آنها در حال کاهش است و راز این امر در افزایش حضور آنها در منازل، دورکاری و انجام خریدهای مختلف از طریق اینترنت نهفته است.

نتایج یک بررسی تازه که در نشریه ژول آمریکا به چاپ رسیده، نشان می دهد که روز به روز بر تعداد شهروندانی که به جای پرسه زدن در رستوران ها و قهوه خانه ها و گشت و گذار در فروشگاه ها و دیگر مراکز خرید ترجیح می دهند در خانه بمانند و با چند کلیک هر چیزی را بخرند، افزوده می شود.

علاوه بر این دورکاری و انجام فرایندهای شغلی مختلف از منازل نیز در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ غالب کاری در آمریکا است. نتیجه این امر کاهش ۱.۸ درصدی مصرف انرژی در امریکا در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال قبل از آن بوده، این در حالی است که در اکثر کشورهای جهان مصرف انرژی به شکل نگران کننده ای در حال افزایش است.

گفتنی است انرژی صرفه جویی شده به این شیوه معادل ۱۷۰۰ تریلیون BTU است که برابر با کل انرژی تولید شده در ایالت کنتاکی در سال ۲۰۱۵ می باشد. با توجه به اینکه جوانان رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ۷۰ درصد بیشتر از متوسط مردم آمریکا وقتشان را در درون خانه ها می گذرانند می توان پیش بینی کرد که روند کاهش مصرف انرژی در امریکا در سال های آینده بیشتر شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.