فناوری

February 1, 2018
18:08 پنجشنبه، 12ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87685

تماشا کنید: هیجان سقوط آزاد با هدست های واقعیت مجازی Gear سامسونگ

کمپانی سامسونگ این امکان را فراهم کرده که افراد علاقمند، هیجان سقوط آزاد و چتربازی را با استفاده از هدست‌ واقعیت مجازی Gear در تونل باد تجربه کنند.

واقعیت مجازی

سامسونگ در همکاری با دست اندرکاران اولین مجموعه سرپوشیده اسکای دایوینگ (skydiving) در هلند پروژه‌ای را تدارک دیده که علاقمندان می‌توانند بدون نیاز به سوار شدن در هواپیما، طعم سقوط آزاد و چتر بازی را در شرایط مختلف و مکان‌های دلخواه بچشند.

این مجموعه اسکای دایوینگ در شهر روزندال (Roosendaal) واقع شده و همانند سایر مجموعه‌های مشابه دارای یک تونل باد است که افراد را در هوا معلق نگه می‌دارد و شرایطی مشابه سقوط آزاد از هواپیما را شبیه سازی می‌کند؛ اما با ورود سامسونگ به ماجرا همه چیز در آنجا رنگ و بوی واقعی‌تری به خود گرفته چرا که کمپانی کره‌ای با استفاده از هدست‌های Gear VR اِلمان‌ها و عناصر واقعیت مجازی را نیز به چیزی که کاربران تجربه می‌کنند افزوده است.

ساز و کار این سیستم بدین شکل است که کاربران هدست Gear VR و کلاه ایمنی را بر سر گذاشته و شهر دلخواه خود برای سقوط آزاد را به اپراتور اعلام می‌کنند. پس از آن خود را در عالم واقعیت مجازی بر فراز آسمان‌ شهر مورد نظر می‌بینند و می‌توانند حس معلق بودن در ارتفاع 3800 متری را به شکلی باورپذیر تجربه نمایند. در حال حاضر آپشن‌های انتخابی کاربران به شهرهای سن‌دیگو، هاوایی و دوبی محدود شده اما سامسونگ اعلام کرده که در آینده شهرهای بیشتری به موارد ذکر شده اضافه خواهد شد.

به نظر می‌رسد این تدبیر سران کمپانی کره‌ای بوده تا با رقم زدن چنین تجربه‌ی هیجان انگیزی برای کاربران، قابلیت‌های تکنولوژی واقعیت مجازی را بیش از پیش برجسته سازند و به رقم فروش هدست‌های Gear VR خود بیافزایند؛ البته پر واضح است که در منزل و بدون وجود تونل باد، کاربران حس واقعی پرش از هواپیما را تجربه نخواهند کرد.

در ویدیوی زیر می‌توانید آنچه که احتمالاً کاربران با انتخاب شهر دوبی تجربه خواهند کرد را مشاهده کنید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.