لبه تکنولوژی

February 3, 2018
13:22 شنبه، 14ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87730

اقدام جدید یوتیوب برای مشخص کردن ویدئوهایی که از طریق دولت امریکا تامین مالی می شوند!

ویدئوهایی که را از طریق دولت امریکا تامین مالی می شوند، با زدن برچسبی بر ویدئو از بقیه فیلم ها تفکیک می کند.

پیش از این نیز چنین رویکردی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دیده بودیم که در آنجا هم محصولات تبلیغاتی که اسپانسر داشتند، در اینستاگرام با برچسبی مشخص می شدند. عموما استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا استفاده از یوتیوب برای تبلیغات امری عادی محسوب می شود. گاهی اوقات کاربران اصلا متوجه تبلیغاتی بودن آن ویدئو یا پست نیستند. اکنون یوتیوب سعی دارد تا وضوح بیشتری به ویدئوهای خود بدهد و وضعیت آنها را برای مخاطبانش شفاف تر کند.

یوتیوب روی ویدئوهایی که از طریق دولت تامین مالی می شوند، برچسب اطلاع رسانی می زند تا مخاطبانش متوجه بشوند که منبع این ویدئو کجاست و یا تامین کننده مالی آن چه سازمان و یا نهادی است. معمولا ویدئوهایی که از سوی شبکه های خبری یا رسانه های دولتی تامین محتوا می شوند، از سوی دولت آن کشور نیز مورد حمایت مالی قرار دارند و برای تولید محصول از دولت بودجه دریافت می کنند. یوتیوب معتقد است که این ویدئوها باید از سایر ویدئوهای یوتیوبی تفکیک شود و کاربر بداند که آنچه در حال تماشای آن است مربوط به کدام منبع بوده و آیا تامین مالی شه یا خیر.

این کار به منظور ایجاد شفافیت برای کاربران یوتیوب انجام می شود تا مخاطبان این شبکه پر مخاطب بتوانند متوجه شوند، منبع ویدئوهایی که مشاهده می کنند از کجا تامین مالی می شود. البته نباید انتظار داشت که در بدو  امر همه چیز خیلی دقیق انجام شود. بلکه این کار با همکاری کاربران و نشر دهندگان ویدئو ها میسر بوده و یوتیوب سعی دارد آنها را تشویق کند در این امر همکاری لازم را داشته باشند. مطمئنا این ویژگی در طول زمان بهبود خواهد یافت و برخی باگ های آن برطرف خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.