امینت

February 5, 2018
8:56 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87775

قرارداد چند میلیارد دلاری کاخ سفید برای امنیت سایبری

مقامات کاخ سفید به منظور افزایش امنیت سایبری و سالم‌سازی زیرساخت‌های مربوط به تکنولوژی در دولت آمریکا با شرکت مشاوره امنیتی "بوز آلن همیلتون" قراردادی را به امضا رسانده است.

شرکت بوز آلن همیلتون به‌عنوان یک شرکت مشاوره امنیتی فعال در زمینه علم و تکنولوژی، روز جمعه قراردادی به ارزش ۶۲۱ میلیارد دلار را با دولت آمریکا به امضا رسانده است تا بدین ترتیب با استفاده از فناوری و ابزارهای پیشرفته بتواند امنیت سایبری کاخ سفید و اطلاعات مربوط به مقامات دولت ایالات متحده آمریکا را افزایش داده و بهبود ببخشد.

بوز آلن همیلتون  9Booz Allen Hamilton)  یک شرکت مشاوره امنیت – تکنولوژی آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی، مدیریت فناوری اطلاعات، صنایع دفاعی، مهندسی سیستم، مدیریت تغییرهای سازمانی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی کامپیوتری، تجزیه و تحلیل اقتصادی، برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت اطلاعات فعالیت می‌کند.

این شرکت هم‌اکنون بزرگترین شرکت مشاوره مدیریتی ایالات متحده محسوب می‌شود که ۹۹ درصد از درآمد سالانه خود را از طریق قراردادهایش با دولت فدرال ایالات متحده آمریکا تامین می‌کند. بوز آلن همیلتون در سال ۲۰۱۲ در جایگاه چهارم فهرست بزرگترین شرکت‌های مشاوره جهان جای گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تایسونز کرنر، فرفکس، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

این شرکت که قرار است با آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا فعالیت کند، قادر خواهد بود طی این قرارداد شش ساله، میلیاردها دلار کسب کند و از آن طرف نیز به بهبود امنیت سایبری و اطلاعاتی کاخ سفید و کارکنان فعال در آن کمک به سزایی کند.

این شرکت قرار است زیرساخت‌های مخابراتی و تجهیزات مربوط به گوشی‌های هوشمند کارمندان و مقامات کاخ سفید و دولت آمریکا را ایمن‌تر ساخته و آنها را از خطرات و تهدیدات سرقت اطلاعات محرمانه، هک و حملات سایبری مصون بدارد.

مدت‌هاست که خبرهایی مبنی بر هک اطلاعات محرمانه و خصوصی کارکنان، کارمندان و مقامات کاخ سفید شنیده می‌شود. چندماه پیش بود که مشخص شد گوشی همراه جان فرنسیس کِلی – رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید – پس از مدتها استفاده از چند ماه پیش مورد هک و نفوذ مجرمان سایبری قرار گرفته بوده است. پس از آن  مسئولان و کارکنان کاخ سفید از مساله بوجود آمده اظهار نگرانی بسیاری کردند چراکه معلوم و مشخص نبود که هکرها از چه زمانی به اطلاعات وی دسترسی پیدا کرده‌اند. 

البته این نخستین باری نبود که مسائل امنیتی در دولت دونالد ترامپ – رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا –  بوجود می‌آمد بلکه یکی مشاوران کاخ سفید، جرد کوشنر – مشاور ارشد دونالد ترامپ – همواره بجای ایمیل‌های مخصوص کاری با ضریب امنیتی بالا، از ایمیل‌های شخصی و خصوصی خود برای مدیریت مسائل کاخ سفید استفاده می‌کرده است. پس از همه این اتفاقات، اعلام شد که استفاده از گوشی همراه توسط مقامات و کارکنان کاخ سفید ممنوع اعلام شود.

به تازگی نیز جریان‌هایی مبنی بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های چینی همچون هواوی و زد تی ای در دولت آمریکا شکل گرفته است که به موجب آن  کارمندان و مقامات مربوطه از خرید و استفاده از گوشی‌های چینی منع خواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.