بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

February 5, 2018
11:23 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87795

سامانه ثبت اطلاعات خریداران طرح ترافیک راه می افتد

شهروندان تهرانی برای حضور در طرح ترافیک باید در سامانه ای که به زودی اعلام می شود، حساب کاربری باز کنند.

محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه در طرح ترافیک جدید هرکسی که بخواهد با خودروی خود تردد کند باید مقدماتی را انجام دهد، گفت: به زودی یک سامانه معرفی می کنیم تا افراد درباره ثبت اطلاعات خودروی خود قبل از اولین ورود اقدام کنند و به ازای هر کسی که می خواهد وارد طرح ترافیک شود، باید یک حساب شهروندی ایجاد شود که افراد در آن حساب علاوه بر ثبت اطلاعات خود، مبلغی را به دلخواه خود شارژ می کنند و جزییات اینکه کدام بانک معرفی می شود، معلوم نیست.
پورسیدآقایی در پاسخ به این شائبه که شهرداری از این حساب های کاربری سود دریافت می کند، افزود: دقت داشته باشید که طبق ضوابط بانک مرکزی، بانک ها اجازه ندارند از این منابعی که نقش «کیف پول» را ایفا می کند، سود بگیرند. بنابراین این حرف که شهرداری از این پول ها سود کسب می کند، رد می شود.
وی ادامه داد: فقط کافی است بانکی را مشخص کرده و از مردم بخواهیم حساب کاربری ایجاد کنند و نسبت به شارژ این حساب اقدام کنند و این دو مقدمه ای است که افراد باید قبل از ورود به محدود طرح ترافیک انجام دهند.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: افراد صبح روزی که می خواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند، شماره خودروی خود را وارد اپلیکیشنی که به زودی معرفی خواهیم کرد، می کنند و بعد از آن اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، وقتی خودرو وارد محدوده شد دوربین ها، ساعت ورود خودروی مذکور را ثبت می کنند و احتیاجی نیست که  مالک "خود اظهاری" داشته باشد و مثلا بگوید من در فلان ساعت وارد محدوده می شوم و آخرین خروج خودرو نیز ازسوی دوربین ها ثبت خواهد شد.
وی ادامه داد: البته ممکن است یک خودرو در طول روز چندین مرتبه تردد در محدوده داشته باشد؛ اما تنها اولین  ورود و خروج ثبت خواهد شد و عوارض خودرو را طبق فرمول محاسبه کرده و از آن حساب کاربری که شارژ شده است، کسر خواهد شد و این عملیاتی روزانه و ساده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.