فناوری

February 5, 2018
16:26 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87807

با 17 کاربرد و ویژگی گوگل هوم که به کار می آید، آشنا شوید!

در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم گوگل هوم چه کارهایی می تواند انجام دهد. گوگل هوم،، می تواند 17 کار مختلف را به انجام برساند. از اکتبر سال 2017 میلادی، میلیون ها نفر از مردم گوگل هوم ( Google Home ) خریداری کرده اند.

گوگل در حال حاضر سه دستگاه خانگی در این رده را به فروش می رساند: مینی گوگل هوم،  به قیمت 50 دلار، گوگل هوم به قیمت 130 دلار و گوگل هوم مکس به قیمت 40 دلار که همه آنها دستیار مجازی هوشمند گوگل هستند.


در اینجا قصد داریم 17 کاربرد و ویژگی گوگل هوم را به شما بازگو کنیم :ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که از ماه اکتبر هر ثانیه بیش از یک دستگاه گوگل هوم به فروش رسانده است. بر اساس محاسبات سرانگشتی، این بدین معناست که  گوکل در طول فصل تعطیلات، حداقل 6.8 میلیون دستگاه گوگل هوم را به فروش رسانده است. اکنون که میلیون ها نفر برای اولین بار از گوگل هوم استفاده می کنند، شاید بخواهید بدانید این دستگاه چه کاری انجام می دهد؟ برخی از ویژگی های آن کاملا واضح و روشن است،  مانند سئوال در مورد وضعیت آب و هوایی. اما برخی موارد روشن نیست.

گوگل هوم

1. ایجاد نویز سفید می کند تا راحت بخوابید.

شاید هم ترجیح بدهید صدای بارش قطرات باران را بشنوید و به خواب بروید. می توانید به گوگل هوم بگویید برایتان صدای باریدن باران را پخش کند. این صدا تا زمانی که به خواب بروید در اتاق پخش خواهد شد. اگر می خواهید مطمئن شوید که در یک زمان مشخص، حتما خاموش شود،  می توانید برایش تایمر خواب را تنظیم کنید.

گوگل هوم

2-  ویژگی broadcast برای پخش هر صدایی، خصوصا وقتی چند تا گوگل هوم، دارید.

اگر بیش از یک دستگاه گوگل هوم در خانه دارید، می توانید به طور همزمان در آنها موسیقی پخش کنید. می توانید به گوگل هوم بگویید، زمان شام است تا به همه اعضای خانه که دارای گوگل هوم هستند این پیام به راحتی برسد و در خانه پخش شود. شبیه به اینکه زنگ شام را زده اید و می خواهید همه اعضای خانه را صدا بزنید. همین کار را می توانید برای فرستادن فرزندانتان به مدرسه انجام دهید و بگویید:«خیلی خوب گوگل، در خانه پخش کن که زمان مدرسه رفتن است .»

به این ویژگی broadcast گفته می شود، تصور کنید در مسیر رسیدن به خانه هستید و می خواهید به اعضای خانه اطلاع بدهید که در حال نزدیک شدن به منزل هستید، به راحتی صدای شما و اطلاع رسانی تان در منزل پخش خواهد شد.

گوگل هوم

3-ابزاری کنترلی برای خانه هوشمند

از این زاویه، دستیار هوشمند گوگل می تواند بیش از 1000 محصول هوشمند خانگی را با  بیش از 100 مارک مانند الجی و ویرپول ، GE  و Nest کنترل کند. شما می توانید از گوگل هوم بخواهید تا نور اتاق را کم یا زیاد کند. درجه حرارت را با کم و زیاد کردن سیستم گرمایش تنظیم کند. کتری یا مایکروویو را خاموش یا روشن کند.

البته می توانید لیست کامل محصولات سازگار با گوگل هوم را در وبلاگ رسمی گوگل بررسی کنید.

گوگل هوم

4-با گوگل هوم، دیگر کارهایتان را فراموش نمی کنید.

اگر با کسی قرار دارید و یا باید در ساعات مشخصی تمرین های ورزش انجام دهید و یا جایی بروید، گوگل هوم، می تواند به شما کمک کند. شما می توانید از گوگل هوم، بخواهید که به شما یادآوری کند که چه کاری باید در چه ساعتی انجام بدهید.

گوگل هوم

5-  برقراری تماس یا ویژگی هندزفری ( hands-free)

گوگل هوم می تواند با کمک ویژگی تماس گرفتن هندز فری، تماس شما را با هر یک از مخاطبین تان برقرار کند. فقط کافی است  بگویید: « سلام گوگل، با ….. تماس بگیر. » و گوگل هوم به صورت خودکار آن شماره را برایتان می گیرد.

گوگل هوم هم چنین می تواند صداهای مختلف را تشخیص دهد، بنابراین اگر آن را با چند نفر به اشتراک بگذارید، گوگل هوم متوجه خواهد شد که چه کسی از او می خواهد تماس را برقرار کند. اگر از او بخواهید با مادرتان تماس بگیرد، متوجه می شود که چه کسی دارد با چه کسی تماس می گیرد.

گوگل هوم

6- پیدا کردن گوشی تلفن گمشده تان با کمک گوگل هوم،.

اگر گوشی تلفن همراه تان را در خانه پیدا نمی کنید، گوگل هوم می تواند آنرا برایتان پیدا کند. کافیه به گوگل هوم، بگویید:«سلام گوگل، تلفن ام را پیدا کن. » این ویژگی با تلفن همراه شما تماس گرفته تا آنرا پیدا کنید. این ویژگی برای گوشی های اندروید و آیفون کار می کند.

گوگل هوم

7-قابلیت تغییر وضعیت به حالت تاریک یا night mode

ویژگی حالت تاریک، نور دستگاه را کاهش داده و بلندی صدا را نیز کم می کند. در این صورت دیگر مزاحم بقیه اعضای خانواده نخواهد بود. شما می توانید این ویژگی را به صورت دستی روشن و خاموش کنید و یا به گوگل هوم برنامه بدهید تا در زمان های مشخصی فعال یا غیر فعال شود.

گوگل هوم

8- روشن و خاموش کردن تلویزیون

البته اگر شما هم از کاربران کروم کست (Chromecast) باشید این قابلیت به کارتان می آید. چون گوگل هوم با  این تلویزیون سازگار است. می توانید از گوگل هوم برای روشن و خاموش کردن تلویزیون استفاده کنید.

گوگل هوم

9-از گوگل هوم، بخواهید برایتان استان بگوید!

گوگل هوم قابلیت دارای قابلیت های خوبی است. می توانید از گوگل هوم بخواهید برایتان قصه بگوید. «سلام گوگل، برایم داستان تعریف کن.»

«سلام گوگل، بیا بازی کنیم. »

«سلام گوگل، بیا صندلی بازی ، بازی کنیم. »

گوگل هوم

10-گوگل هوم، می تواند به زبان های مختلف صحبت کند.

دستیار گوگل قادر به صحبت به زبان های مختلف از کشورهای سراسر جهان است. ایتالیایی در ایتالیا، اسپانیایی در مکزیک، فرانسوی در کانادا، پرتغالی در برزیل و خیلی زبانهای دیگر را می تواند براحتی صحبت کند. شما می توانید لیست کامل زبان هایی که گوگل هوم پشتیبانی می کند در وبلاگ گوگل مشاهده کنید.

گوگل هوم

11-گوگل هوم، مغازه های محلی را برایتان جستجو و پیدا می‌کند

اگر نیاز به صدا زدن یک  لوله کش دارید، گوگل هوم، نزدیک ترین لوله کش به منزلتان را پیدا می کند. کافی است بگویید :« گوگل، برای من یک لوله کش پیدا کند. »

گوگل هوم قدرت جستجو برای یافتن نزدیک ترین مغازه در یک حوزه کسب و کار را در اطراف منزل تان دارد.

گوگل هوم

12- تنظیم برنامه روزانه در همان ابتدای صبح

همان ابتدای صبح که به گوگل هوم می گویید: «سلام گوگل،  صبح بخیر.»

یا حتی وقتی شب می گویید :« گوگل، شب به خیر». برنامه مشخصی را دنبال می کند. مثلا شب ها خودش می داند شب به خیر یعنی چراغ ها را خاموش کن. هر روز صبح هم برنامه آن روز را به شما می گوید.

گوگل هوم

13-گوگل هوم، برایتان جک و لطیفه تعریف می کند.

فقط کافی است بگویید :« سلام گوگل، یک جک بگو.» و گوگل هوم برایتان خیلی راحت جک تعریف می کند.

گوگل هوم

14-  از گوگل هوم، بخواهید تا همه چیز را به یادتان بیاورد.

تصور کنید دوچرخه تان را قفل کرده اید ولی همیشه فراموش می کنید قفل را باز کنید. می توانید از گوگل هوم بخواهید این موضوع را به یادتان بیاورد.

گوگل هوم

15- گوگل هوم، در آشپزخانه به شما کمک می کند.

گوگل هوم می تواند در پخت و پز به شما کمک کند.  می توانید دستور العمل های مختلف غذایی را از گوگل هوم، سئوال کنید. یا مثلا بپرسید به جای چه ماده غذایی می توانید چه ماده دیگری را جایگزین کنید یا حتی بپرسید چند پیمانه باید از هر ماده در غذا بریزید.

گوگل هوم

16- هر صبح با موسیقی دلخواه تان شما را از خواب بیدار می کند.

گوگل هوم می تواند به عنوان یک ساعت زنگ دار ، به طور منظم کار کند، و همچنین می تواند با موسیقی دلخواه تان، شما را بیدار کند.

گوگل هوم

17- تماشای فیلم های مورد علاقه تان را به شما یادآوری می کند.

 دیگر نگران نباشید، دیدن هیچ سریال و فیلمی را با گوگل هوم، از دست نمی دهید. گوگل هوم، آن را به شما یادآوری می کند. می توانید به گوگل هوم، بسپارید راس فلان ساعت به شما یادآوری کند فیلم مورد علاقه تان را ببینید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.