تحلیل بازار

February 5, 2018
16:31 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87809

9 گوشی هوشمند برتر از نظر بودجه با قیمت خرید کمتر از 300 دلار در سال 2018

هیچکس حاضر نیست 700 دلار (حدود سه میلیون و دویست هزار تومان) برای جذابترین گوشی هوشمند موجود در بازار هزینه کند. به علاوه، مردم واقعاً نیازی به صرف هزینه زیاد ندارند. شما می توانید یک گوشی هوشمند با کیفیت بالا را با بودجه ای کمتر از 300 دلار دریافت کنید و حتی می توانید در جستجوی ترجیحات خاص مانند کیفیت دوربین، عمر باتری و طراحی باشید. خبر خوب برای شما این است که ما در این راستا تحقیقی انجام داده ایم. در اینجا لیستی از هفت گوشی هوشمند ارزان قیمت است که با کمتر از 300 دلار می توانید پیدا کنید.

گوشی هوشمند

بهترین در کل: ZTE Axon 7 Mini

هنگامی که شما سخت افزار های عالی را کنار قیمت های مقرون به صرفه می گذارید، به یک گوشی هوشمند می رسید که ارزش اشاره کردن دارد. مدل ZTE Axon 7 Mini، ملقب به Axon 7، یک دستگاه فوق العاده با صفحه نمایش 5.2 اینچی (1920×1080 پیکسل) و دارای پردازنده 1.5 گیگاهرتزی Snapdragon 617 و 3 گیگابایت رم است. کافی است بگوییم، قدرت این گوشی هوشمند، بیش از حد کافی است. اسپیکر این گوشی، کیفیت صدایی عالی را ارائه می دهد و دارای بدنه براق و نازک آلومینیومی با طراحی بسیار زیبا است. قاب این گوشی احساس ارگونومی و راحتی را به فرد می دهد و یک حسگر اثر انگشت دارد که کاربری ساده ای برای کاربر به همراه می آورد. درونِ این گوشی، 32 گیگابایت حافظه، microSD برای کارت های حافظه تا 128 گیگابایت و اتصالات شبکه LTE را پیدا خواهید کرد.


گوشی هوشمنددوربین 16 مگاپیکسلی دارای رزولوشن تصویری حداکثر 1080p در کنار مجموعه ای از ابزارهای روشنایی و نوردهی برای گرفتن عکس عالی است. گفته می شود که باتری 15 ساعت زمان مکالمه، همراه با پشتیبانی از فناوری Qualcomm Quick Charge 2.0 را دارد که 50 درصد شارژ آن فقط 30 دقیقه طول می کشد. مدل Axon 7 Mini بین سخت افزار و قیمت مقرون به صرفه ارتباطی مناسب ایجاد می نماید.

مقام دوم بهترین گوشی در مجموع: Honor 5X

Honor ساخت شرکت مادر Huawei است که در بازار گوشی هوشمند به یکی از نقش آفرینان اصلی تبدیل شده است. دستگاه 5X آن یکی از بهترین تلفن های همراه است که می توانید خریداری کنید.

این گوشی 5.5 اینچی از آلیاژ آلومینیوم با یک بدنه ی فلزی ساخته شده که در آن شما همچنین می توانید اسکنر اثر انگشت را پیدا کنید. یکی از ویژگی های مناسب 5X این است که شما می توانید انگشت های مختلف را برای راه اندازی برنامه های مختلف به کار ببرید. در حالی که گوشی به خودیِ خود خوب به نظر می رسد، وزن سبکش به آن با عنوان یک گوشی سبک وزن امتیاز زیادی به آن می دهد. این گوشی هوشمند دو سیم کارته دارای حافظه microSD، microSIM و nanoSIM است که امکان 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را فراهم می کند که اگر بخواهید به 16 گیگابایت حافظه داخلی خود بیفزایید، ممکن است مفید باشد. در داخل، پردازنده Qualcomm از نوع 64 بیتی هشت هسته ای و اندروید 5.1 اجرا می شود، و آن را برای راه اندازی تمام بازی های مورد علاقه تان در تلفن همراه کاملاً راضی می کند.

گوشی هوشمند

بالاترین ارزش: نوکیا 6

با سرعت 4G LTE سریع، دوربین 16 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD، این گوشی نوکیا
 که به تازگی به بازار آمده، دارای ارزش بسیار خوبی است. بر خلاف قیمت سایر لوازم الکترونیکی، قیمت این گوشی پس از خرید آن، افت نمی کند. این گوشی از جنس آنودایز آلومینیوم سری 6000 با لبه های الماسی روشن و جلای جذابی ساخته شده است. موبایل مذکور یک صفحه نمایش full HD IPSورقه ای با بیش از 85 درصد تولید رنگ، برای نمایش تصاویر و ویدئوهای مختلف دارد. تماشای فیلم، به لطف صدای بلند و باس عمیق از بلندگوهای dual Dolby Atmos با خروجی حداکثر 7.2 وات واقعاً لذت بخش است.

آمازون به طور انحصاری به شما امکان ارتباط با مجموعه برنامه های رسانه ای خود را می دهد. تا 32 گیگابایت صرفه جویی کنید و به دنبال بهترین نسخه ی Android و یا Android 7.1 Nougat باشید.

بهترین قیمت: LG Q6

اگر در بازار به دنبال تلفن های با کیفیت مقرون به صرفه هستید، 
LG Q6 را بررسی کنید. از بسیاری جهات، این گوشی هوشمند اساساً یک تلفن پرطرفدار بدون در نظر گرفتن قیمت بالا است. این گوشی مدل بالای LG دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی و QHD + IPS است که به شما تصویری با نسبت 18:9 ارائه می دهد. دوربین عقب این گوشی مجهز به تمرکز دستی و خودکار و با وضوح بسیار قابل توجهی برابر با 13 مگاپیکسل است. دوربین جلویی به شما 5 مگاپیکسل با لنز زاویه دید، روشنایی خودکار و حالت اتوماتیک می دهد. این مدل، حتی در برخی از جنبه های نرم افزاری چشمگیر دارای قابلیت هایی همچون حالت GIF و حالت غذا است. بدنه ی فلزی سختی این گوشی، با طی کردن چندین و چند آزمایش استاندارد، به درجه بندی نظامی نائل آمده است.

این دستگاه با آندروید 7.1، توسط Qualcomm Snapdragon 435، پردازنده چهار هسته ای 1.4 گیگاهرتزی همراه با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود (مشخصاتی که شما مطمئناً در مدل های گوشی های گران قیمت پیدا خواهید کرد). شما حتی می توانید ذخیره سازی را تا 2 ترابایت با یک کارت حافظه SD افزایش دهید. با داشتن ویژگی های برتر مانند قفل صفحه با استفاده از تشخیص چهره و موارد دیگر، این گوشی به جای زیر 300 دلار بسیار بیشتر از 500 دلار می ارزد.

گوشی هوشمند

بهترین دوربین: هواوی Honor 6X

نسل بعدی تلفن های همراه به صرفه از کمپانی غول پیکر هواوی
 دارای یک دوربین فوق العاده است که بسیار بیشتر از قیمت خود عمل می کند. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در مدل Huawei Honor 6X تصاویر شفاف HD را در شرایط نور روز و نور کم نشان می دهد و زمان فوکوس فوق العاده سریع 0.3 ثانیه باعث می شود تا از بهترین زمان ها، فیلم و عکس تهیه کنید. دوربین دارای گستره دیافراگم گسترده ای است که اجازه می دهد تا عمق میدان زیادی حاصل گردد و طیف گسترده ای از پس زمینه های تاریک را ارائه می نماید که خلاقیت بیشتر را حاصل می نماید. فریم بندی حرفه ای به لطف تکنولوژی DTI جداکننده پیکسل، کیفیت رنگ عالی و کاهش نویز را به صورت کامل ارائه می نماید.

این گوشی به لطف بدنه 8.2 میلی متری و نازک خود از مواد عالی ساخته شده و همچنین یک صفحه منحنی 2.5D curved با طراحی عالی دارد که این گوشی هوشمند را دارای ظاهر و ارگونومی جذابی می کند. این گوشی دارای یک پردازنده هشت هسته ای (16 نانومتر) است و حافظه رم 3 گیگابایتی است، در عین اینکه یک اسکنر اثر انگشت نسل سوم، تکنولوژی لمسی پاسخگو را فراهم می کند که می تواند گوشی را در 3 ثانیه باز کند. در نهایت، عکاسان ظرفیت بالای باتری این گوشی را دوست خواهند داشت که طول آن بیش از دو روز با شارژ کامل است و می تواند عکس های زیادی بگیرد.

بهترین عمر باتری: موتو جی پلاس (نسل پنجم)

آخرین مدل از گوشی موتو جی دارای باتری قدرتمندی است که در تنها 15 دقیقه برای مدت شش ساعت استفاده شارژ می شود. عمر این باتری به خاطر CPU مدل Snapdragon 625 CPU است که به صورت مؤثر کار می کند و عمر باتری را هدر نمی دهد. صفحه نمایش IPS این گوشی دارای زیبایی های بصری HD است و باتری و قابلیت GPU را در گوشی های QHD بی مورد هدر نمی دهد که همین امر باعث عمر طولانی تر این دستگاه نسبت به مدل های برتر دیگر می شود. پردازشگر هشت هسته ای با سرعت 2.0GHz و دو گیگابایت رم عملکرد مناسبی به شما ارائه می دهد، در حالی که با دوربین 12 مگاپیکسل این گوشی عکس های خوب و بامزه ای می توانید بگیرید. این دوربین مجهز به پیکسل های اتوفوکوس دوگانه است که 10 برابر روی سنسور سرعت دارد و 60 درصد قابلیت فوکوس خودکار را سریع تر انجام می دهد و اولین دوربینی است که در دسته بندی گوشی های قیمت مناسب این قابلیت را دارد.

گوشی هوشمند

بهترین طراحی: گوشی هواوی مدل Ascend Mate 2 با قابلیت 4G ارائه شده توسط کارخانه

طراحی یکی از دسته بندی های سلیقه ای است، اما مدل Ascend Mate 2 ساخت هواوی را توصیه می کنید، چرا که به سختی می توانید گوشی هوشمند دیگری با این اندازه را با قیمت کمتر از 300 دلار (حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان) پیدا کنید. صفحه نمایش 6.1 اینچی گوشی، آن را در دسته فبلت ها قرار می دهد و با اینکه، ممکن است برای برخی بیش از اندازه بزرگ باشد، اما در عین حال، برای تماشای ویدئو و مطالعه مقالات تجربه ی بسیار خوبی است. رزولوشن تصویر آن HD و 1,280×720 پیکسل است که البته به پای کیفیت 1080p full HD نمی رسد، اما با این قیمت کاملاً به صرفه است.

این گوشی مجهز به دوربین جلوی پنج مگاپیکسلی و دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی است و علاوه بر اینها، دارای ورودی کارت حافظه microSD در قسمت کاور پشتی می باشد که از 16 تا 32 گیگابایت قابل ارتقا است. گوشی با اندروید 4.3 Jelly Bean کار می کند که البته به روزترین نسخه اندروید نیست، اما با این وجود دارای امکاناتی همچون جستجوی صوتی، Google Now و حتی حالت دستکش است. در قابلیت دستکش حساسیت صفحه گوشی بالاتر از قبل رفته است. در زیر قسمت کلاهک گوشی، یک پردازنده چهار هسته ای 1.6 گیگاهرتزی از نوع Qualcomm Snapdragon 400 و یک باطری ثابت 3900 میلی آمپری قرار دارد که 25 ساعت کارکرد کامل را فقط با یک بار شارژ ارائه می دهد. در کل، گوشی Mate 2 نتیجه ی خوبی ارائه می دهد.

گوشی هوشمند

مقام دوم بهترین گوشی: سونی مدل XA1

دوربین پشتی گوشی XA1 
سونی دارای رزولوشن بسیار عالی 23 مگاپیکسل است که حتی با دوربین های DLSR نیز برابری می کند. شما با لنز F2.0 و عملکرد در نور پایین این مدل گوشی هوشمند عملکردی استثنایی را برای یک گوشی همراه از نظر تصویر خواهید داشت. صفحه نمایش این گوشی 5 اینچ است و سازندگان آن را به گونه ای طراحی کرده اند که ظاهری بدون لبه و فوق مدرن را در اختیار کاربران قرار می دهد. این مدل دارای کارت حافظه داخلی 16 گیگابایتی است، اما شما می توانید تا 256 گیگابایت حافظه برای آن استفاده کنید و سونی حتی نوعی قابلیت پاک کردن هوشمند را در این گوشی قرار داده که هر چند وقت یک بار اپلیکیشن های غیرضروری را پاک می کند تا فضا و سرعتی بهینه در اختیار کاربر قرار گیرد.


 

درون این گوشی از یک نوع پردازشگر 64 بیتی و هشت هسته ای از نوع MediaTek Helio P20 استفاده شده که دارای سرعت 2.4 گیگاهرتزی است و با باتری 2300 میلی آمپری کار می کند. این گوشی هوشمند با آخرین نسخه اندروید قابل انطباق است، اما سونی همچنین برخی قابلیت های نرم افزاری خوب را در آن اضافه کرده تا زمانی که شما از گوشی استفاده می کنید، برخی از ترجیح های شما را به خاطر بسپارد و بتواند عملکرد خود را به صورت مداوم افزایش دهد. این امر برای کسانی که می خواهند دوربین پیشرفته ای در کنار قیمتی به صرفه داشته باشند، بسیار مناسب است.

 

گوشی هوشمند

بهترین گوشی از سامسونگ: مدل گلکسی J7

اگر بخواهید گوشی سامسونگ
 داشته باشید و در عین حال نخواهید که بیش از 600 دلار برای آن هزینه کنید، مدل گلکسی S تمامی ویژگی های لازم را دارد و به دلایلی این گوشی بسیار قدرتمند است. اما مدل های J7 از نوع کاملاً به صرفه هستند و با توجه به بودجه ی شما بهترین عملکرد را ارائه می کنند. بگذارید نگاهی به این گوشی بیندازیم. به لطف پردازشگر 1.6 گیگاهرتزی و هشت هسته ای و 2 گیگابایت رم، این گوشی برای افراد تازه کار بسیار قدرتمند است. این میزان برای استفاده ی آخرین نسل از اندروید کافی است، بنابراین اصلاً شبیه به گوشی های اقتصادی به شمار نمی رود. صفحه نمایش 5.5 اینچی این گوشی تصاویر HD 1280×720 را با سطح کیفی AMOLED ارائه می کند و نسبت تصویر 16:9 را برای تماشای ویدئو به همراه دارد.

دوربین پشتی این گوشی تقریباً هشت مگاپیکسل است، اما دوربین جلوی این مدل کاملاً تنه به تنه ی گوشی های premium Galaxy می زند و 5 مگاپیکسل است. حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت است که در مقایسه با گوشی های برتر دیگر، کاملاً محدود است، اما با استفاده از microSD می توانید این میزان را افزایش دهید که این مسئله، امری معمول برای بسیاری از گوشی های اندروید استاندارد به شمار می رود. این گوشی دارای بلوتوث است و با وزنی حدود 170 گرم، با توجه به قابلیت هایی که دارد، از جمله گوشی های سبک شناخته می شود. کیفیت ساخت آن، شاید بر خلاف گوشی های برتر دیگر نباشد، اما به خوبی در دست جای می گیرد و همچون برخی از مدل های قدیمی گلکسی است. در کل، این گوشی نام معتبر سامسونگ را یدک می کشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.