لبه تکنولوژی

February 6, 2018
8:48 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87813

نیمی از شرکت های دانش بنیان یزد در حوزه ICT فعالیت می کنند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: با اشار به فعالیت ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد گفت: نیمی از این شرکت ها در حوزه ICT فعالیت می کنند.

اکرم فداکار امشب در نشست شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه ICT استان یزد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر با اشاره به سهم ۱.۴ درصدی استان یزد از جمعیت کشور اظهار داشت: یزد در حوزه فناوری ارتباطات سهم ۲.۴ درصدی را در کشور دارد که این امر شاخصی بسیار مهم برای ما به شمار می رود.

وی با اشاره به تحصیل جمع قابل توجهی از جوانان در رشته های مرتبط با آی سی تی بیان کرد: در استان یزد سالانه ۸۰۰ نفر در رشته های مرتبط با آی سی تی فارغ التحصیل می شوند.

فداکار همچنین با اشاره به عضویت ۵۰۰ شرکت عضو نظام مهندسی آی سی تی عنوان کرد: در استان یزد ۷۰۰ شرکت گواهینامه علم و فناوری کسب کردند که در این شاخص رتبه سوم کشوری را داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به اینکه ۳۸ مورد از شرکت های دانش بنیان در حوزه آی سی تی فعالیت می کنند، گفت: در واقع نیمی از شرکت های دانش بنیان استان یزد، در حوزه آی سی تی فعالیت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرکت ها و فعالان حوزه آی سی تی و مشکلات آنها گفت: مشکل مشترک همه این فعالان، مسئله بازار است که امیدواریم این موضوع با درایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه راهکارهای موثر حل شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.