فناوری

February 8, 2018
13:49 پنجشنبه، 19ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87884

گوگل مشغول کار روی پلتفرم استریم بازی یتی (Yeti)

یتی نام پلتفرم جدید گوگل است. فعالیت‌های اخیر گوگل بیشتر پیرامون تجربیات واقعیت مجازی برای هدست دی دریم (Daydream) بوده است. طبق گزارش امروز مجله خبری اینفورمیشن (The Information) این ممکن است دیگر چیزی نباشد که گوگل بر آن تمرکز دارد.

در این گزارش آمده است که گوگل مشغول کار روی یک سرویس مبتنی بر عضوگیری است که قدرت کنسول ساخته این کمپانی را نشان می‌دهد و مهم‌تر از آن ممکن است کروم‌کست را نیز شامل شود. طبق گزارشات رسیده از منابع، این پروژه به کاربرها اجازه می‌ دهد تا عناوین را در هنگام استریم شدن بازی کنند و دیگر نیاز به دانلود یا نصب آن ها نباشد. همان طور که گفتیم نام این سرویس استریم بازی یتی است. اگر پروژه یتی موفق شود، این اولین باری خواهد بود که گوگل ایده کنسول بازی را امتحان می‌ کند. در سال 2014 این کمپانی طبق گزارش ها در نظر داشت تا یک کنسول بازی مبتنی بر سیستم عامل اندروید را برای تلویزیون ها ارائه دهد. این پروژه هیچ گاه اجرایی نشد.

در حالی که مشتری ها از پخش مستقیم موسیقی و فیلم استقبال کردند ولی بازی ها آن چنان رواجی نداشته است. بر خلاف دانلود بازی که همان روشی است که سونی و مایکروسافت در پیش گرفته اند، سرعت در استریم ویدئو بازی باید هم در دستگاه مبدأ و هم در دستگاه های مقصد یکنواخت باشد. این موجب مشکلی فنی می‌شود.

سرعت و پهنای باند کم در سال 2014 انجام چنین کاری را غیرممکن می‌کرد. ولی پهنای باند و سرعت در سال های اخیر به دلیل ورود شبکه های فیبر نوری و همچنین مراکز دیتا تا حدود زیادی بهبود و گسترش یافته است.

سونی که کنسول پلی استیشن را در بازار دنیا به صورت گسترده عرضه می‌کند به نظر از سرویس استریم پلی استیشن نو (Playstation Now) نهایت استفاده را می‌برد. با این حال به نظر می‌رسد که انتخاب عناوین نامناسب و پرخرج از جمله مشکلات این سرویس سونی است و به جز آن، سرویس عملکرد خوبی دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.