تلفن همراه

February 11, 2018
15:58 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87949

چگونه آی‌فون ریفربیشد را تشخیص دهیم؟

اگر قصد خرید آی‌فون دارید، تقریبا هیچ راهی وجود ندارد که با استفاده از ظاهر دستگاه و جعبه بتوانید متوجه شوید این موبایل آکبند است یا قبلا تعمیر شده است.

حتی برخی اوقات خود فروشنده‌ هم نمی‌تواند آی‌فون تعمیر شده از سوی اپل را از آی‌فون آکبند تشخیص بدهد. اگر در آمریکا زندگی می‌کنید می‌توانید گوشی را استعلام کنید، اما راهی نیست که با نگاه کردن به آن بتوانید بفهمید صاحب فعلی آن را نو خریده است یا نه. اگر در ایران هستید که همین راه هم برای شما وجود ندارد. ممکن است فردی قصد داشته باشد یک آی‌فون تعمیر شده یا تقلبی را به شما به‌عنوان آی‌فون آکبند بفروشد. داشتن اطلاعات کمی از یک آی‌فون ممکن است نظر شما را نسبت به خرید آن عوض کند یا حداقل می‌تواند در قیمت‌گذاری منصفانه‌ به شما کمک کند.
خوشبختانه راهی ساده وجود دارد که به کمک آن می‌توانید بفهمید آی‌فون یا آی‌پد شما جدید است یا تعمیر شده است یا حتی قطعات آن تعویض شده است. حتی ممکن است بعضی از دستگاه‌ها توسط سرویس حکاکی اپل، سفارشی شده باشند. برای چک کردن وضعیت آی‌فون به قسمت تنظیمات بروید، General را انتخاب کنید و قسمت About را پیدا کنید. از این قسمت مدل گوشی را بخوانید. اول شماره‌ مدل یکسری حروف نوشته شده‌ است. راهنمای این حروف را برای شما نوشته‌ایم.

M: آکبند؛ F: ریفربیشد (تعمیر شده)؛ N: تعویض شده؛ P: سفارشی.

اگر شماره‌ی مدل آی‌فونی که قصد خرید آن را دارید FQCP۲LL/ A و یا NLY۷۲LL/ A باشد، می‌توانید بر سر قیمت آن چانه بزنید یا حتی از خرید آن منصرف شوید. چون آی‌فون اول ریفربیشد است، یعنی توسط اپل تعمیر شده و دومی هم برخی قطعات آن تعویض شده اما به هر حال هیچ‌کدام آکبند به دست شما یا حتی صاحب آن نرسیده است.اپل این موبایل‌ها را در بسته‌بندی خاصی قرار می‌دهد که مشخص باشد اما متاسفانه در ایران برخی افراد سودجو این بسته‌بندی ریفربیشد را تغییر می‌دهند و فقط جعبه خود آی‌فون را باقی می‌گذارند تا به شما به‌عنوان موبایل آکبند بفروشند. پس حتما هنگام خرید آی‌فون یا آی‌پد به این علامت توجه کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.