اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

February 14, 2018
8:57 چهارشنبه، 25ام بهمنماه 1396
کد خبر: 88022

اکثر اپ های حوزه سلامت مشکل امنیتی دارند

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که اکثر برنامه های تلفن همراه ارتقای سلامت و بهداشت مشکلات امنیتی جدی دارند و سازوکارهای مناسب برای حفاظت از اطلاعات حساس کاربران در آنها وجود ندارد.

بررسی های انجام شده در دانشگاه های پیروس و ویرگیلی در یونان و اسپانیا نشان می دهد که حفره های امنیتی موجود در برنامه های یادشده متعدد و خطرناک است و بسیاری از برنامه های محبوب تلفن همراه چنین مشکلاتی دارند.
اکثر این برنامه ها اطلاعات حساس کاربران را ذخیره می کنند و برای تبادل این اطلاعات از راه های ارتباطی ناامن استفاده می کنند و همین مساله موجب می شود اطلاعات یاد شده در اختیار افراد و گروه های ثالث قرار بگیرد.
بر اساس این بررسی در 20 برنامه محبوب سلامت در پلی استور گوگل، مشکلات امنیتی جدی وجود دارد. هر یک از این برنامه ها توسط صدهزار نفر تا 10 میلیون نفر بارگذاری شده اند و درجه بندی دریافتی این برنامه ها 5/3 از 5 بوده است.
80 درصد این برنامه ها اطلاعات خصوصی کاربران را به شیوه ای ناامن در اختیار سازمان های ثالث قرار می دهند که از جمله این اطلاعات می توان به عکس های پزشکی و غیره اشاره کرد. تنها حدود نیمی از این برنامه ها حاوی سازوکارهای مناسبی برای به اشتراک گذاری ایمن اطلاعات هستند و تنها 20 درصد آنها در مورد احتمال نقض حریم شخصی به کاربران خود هشدار می دهند.
از جمله دیگر اطلاعاتی که به این شیوه قابل سرقت هستند می توان به فهرست تماس کاربران، اطلاعات جی پی اس، میکروفون و دوربین اشاره
کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.