لبه تکنولوژی

February 22, 2018
12:25 پنجشنبه، 3ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88170

رئیس رسانه ملی: از رونق کسب و کار و توسعه اقتصادِ فرهنگ در فضای مجازی حمایت می کنیم

رئیس رسانه ملی با اشاره به ضرورت توجه به فضای مجازی و شبکه اینترنت و الزامات آن گفت: در چند سال اخیر درخصوص شبکه اینترنت و فضای مجازی هوشیاری نسبی به وجود آمده و گام‌هایی برای ساماندهی آن برداشته شده است اما گام برداشته شده کافی نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.

علی عسکری در جلسه مشترک شورای معاونان سازمان صدا و سیما با دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران مرکز ملی فضای مجازی افزود: همچنان که بارها رهبر معظم انقلاب به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساماندهی فضای مجازی تأکید ورزیده‌اند، باید به این دو موضوع مهم متمرکز شویم و با هم‌افزایی و همکاری مستمر موانع موجود را از میان برداریم.

رئیس سازمان صداوسیما تصمیم‌گیری درخصوص شبکه اینترنت و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را زیربنای ساماندهی فضای مجازی دانست و تصریح کرد: رسانه ملی آماده است تا با تمام توان در این زمینه با دستگاه‌های مسئول همکاری و از رونق کسب و کار و توسعه اقتصاد فرهنگ در فضای مجازی حمایت کند.

دکتر عسکری به بالا بردن کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی تأکید کرد و افزود: برای حمایت از فضای مجازی و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی باید پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کرد تا تسهیلات مناسب، با سرعت بالا، بلند مدت و اطمینان آور در اختیار کاربران قرار دهند.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در این دیدار به فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی برای بهره‌برداری مفید از فضای مجازی تأکید و تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های ما حمایت فنی و مالی از پیام‌رسان‌های داخلی است تا آن‌ها بتوانند نیاز مخاطب داخل را تأمین کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که پیام‌رسان‌های خارجی باید در چارچوب الزامات و مقررات کشور فعالیت کنند، گفت: برای این‌که مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی بیایند و بیش‌تر از آن‌ها استفاده کنند؛ هم باید اقناع شوند و هم باید این پیام‌رسان‌ها کیفیت خود را بالاتر ببرند.

فیروزآبادی وجود اتفاق‌نظر میان ارکان مختلف حاکمیت را برای ساماندهی فضای مجازی ضروری دانست و افزود: رسانه ملی توانست در زمینه تبیین لزوم ساماندهی پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی خیلی خوب عمل کند و این جای تشکر و تقدیر دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی به حمایت صدا و سیما از کسب و کارهای داخلی در حوزه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری رسانه ملی و دیگر دستگاه‌های مسئول بتوانیم کار مؤثری در ساماندهی فضای مجازی انجام دهیم و منافع آن شامل حال کشور شود.

در این نشست معاونان و مدیران سازمان صداوسیما و مرکز ملی فضای مجازی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.