تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 25, 2018
11:27 یکشنبه، 6ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88220

حسام آرمندهی: لایحه پنجگانه فناوری مشکلات حقوقی کسب و کارهای نوپا را پیچیده‌تر می‌کند

حسام آرمندهی، ‏⁦موسس کافه بازار در پنل بررسی جنبه‌های حقوقی کسب‌کارهای مجازی که در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: لایحه پنجگانه فناوری مشکلات حقوقی کسب و کارهای نوپا را پیچیده تر می کند.
او ضمن اشاره به این موضوع گفت: لوایح حقوقی مربوط به کسب‌وکارهای نوپا باید به دور از شتابزدگی مورد بازبینی قرار بگیرد.
 
‏او در ادامه افزود: پراکندگی قانونی،عدم وجود دادگاه‌های تخصصی، ارایه مجوزهای گوناگون که به منشا فساد تبدیل شد‌ه‌اند مشکلات اصلی شرکتهای استارتاپی است تا وقتی قانون‌های فعلی فقط برای کسب وکارهای 
داخلی باشد صحبت از افزایش GDPدر حد حرف باقی خواهد ماند.
 
‏⁦او یکی دیگر از مشکلات فعلان این حوزه را دخالت نهادهای دولتی در کار کسب وکارهایشان اعلام کرد و افزود: برای نمونه به ما گفته اند ارایه سرویس به روی آی‌پی‌های  خارجی را ببندیم این هم درحال که برخی از کاربران ما از فیلتر شکن استفاده می‌کنند.
 
‏شکوری مقدم مدیر مجموعه صبا ایده نیز در این پنل با اشاره به مشکلات حقوقی شرکت‌های نوپا گفت: هنوز متولی حوزه محتوای ویدیویی مشخص نشده است و ارگان‌های مختلف خود را متولی این حوزه می‌دانند اما در زمان شکایت هم هیچ سازمانی‌ها از ما حمایت نمی‌کند.
 
‏براساس اظهارات او هنوز در مراجع قانونی امکان حضور وکلای مجموعه وجود ندارد و حتما باید مدیرعامل مجموعه در دادگاه حاضر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.